maandag 4 april 2022

Reisbekertjes

 Mrs H te B postte op haar blog over het handige opvouwbare mokje dat ze bij de kringloop op de kop tikte.
Ik vertelde daar dat ik twee voorlopers hiervan bezit.
Maar toen ik een fototje wilde maken kwam ik erachter dat ik er zelfs drie heb.


De linker was ik vergeten.
Hij is ook wat gammel, de bodem zakt eruit.
Ik zou er sowieso niet uit durven drinken omdat ik niet weet wat voor materiaal het is.

In het midden een bakelite van het merk Philite, dat een onderdeel van de bekende gloeilampenfabriek was.
Nog in het originele kartonnen doosje.
Wat me nou niet echt een stevige reisverpakking lijkt.
Maar natuurlijk wel leuk dat het erbij behouden is gebleven.

En dan een roestvrijstalen in een leren foudraaltje.
Dat was mijn eerste.
Die zie ik mezelf nog wel gebruiken als ik een kampeerder was geweest.

7 opmerkingen:

  1. grappig de opvouwbekers! Maar ben je niet bang dat het in elkaar zakt tijdens het drinken?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat je ze laat zien! Ik houd van dit soort ouderwetse "dingetjes" - en volgens mij kun je dir ook nog wel goed verkopen, als je zou willen....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zag er inmiddels een paar langs komen op veilingsites.
      Blijkbaar is er wel belangstelling voor.
      Maar ik wil ze nog niet kwijt hoor.
      Veel te leuk.

      Daar worden ze trouwens telescoopbekers genoemd.

      Verwijderen
  3. Wat een grappige bekers, nee die zou ik niet wegdoen!
    Veel te leuk.

    BeantwoordenVerwijderen