vrijdag 1 april 2022

Stapjes naar wat meer doen.

Deze week ben ik begonnen met lopen met stok.
Dat gaat nog heel zwaar, dus de afstanden zijn weer een stuk korter, maar ik ben het lopen met rollator zo beu.
Voor boodschappen en grotere afstanden gebruik ik hem nog wel.

Sinds kort ben ik ook actief in een klankbordgroep van de gemeente.
Eerst op Zoom of Teams ( 1 van de 2), maar nu in een school vlak bij mijn huis.
Ze willen hier een tweede Kindplein bouwen en er gaat eea veranderen aan de verkeerssituatie.
Ik vind het boeiend om mee te denken.
En het doet me goed dat mijn ideeën positief ontvangen worden.
Of ze uitgevoerd worden is een tweede 😂😂😂.
Maar het sparren is leuk.

Daarnaast heb ik nu via een vrijwilligersorganisatie een buddy gekregen.
Ik moest wel even slikken, want in mijn vorige woonplaats ben ik zelf buddy geweest.
En dan nu de omgekeerde wereld.
Maar nu krijg ik de kans om weer eens wat verder dan mijn eigen buurtje te komen.
Ze hebben me gekoppeld aan een leuk mens, die hier ook nog niet zo lang woont en veel overeenkomende interesses heeft.
Zoals handwerken, kringloopwinkels afstruinen en boekjes over Ommen verzamelen.

Ik heb wat hulp gehad voor de voortuin en krijg volgende week nog wat hulp daarvoor.
Dan ziet het er hopelijk weer toonbaar uit voor de buurt.
De achtertuin moet zichzelf nog maar even redden.



Ook ben ik begonnen met dingen afmaken.
Afgelopen twee weken heb ik hard gewerkt aan m'n vliegengordijn.
Nu moet ik het nog ophangen, alle draden op goede lengte maken en verzwaren.
Maar dat moet wachten tot de lente weer terug is.
Want dan moet de achterdeur open kunnen blijven staan.
(Op de foto nog in knoedeltjes gebonden, want wat raakt dat toch in de knoop anders)

Volgende afmaak project is m'n omslagdoek, die ook al een jaar op me ligt te wachten.

6 opmerkingen:

  1. Goed dat je hulp durft te vragen en dat er een goede klik is tussen jou en je buddy.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben het met Mw W. eens, hulp vragen is heel dapper. Jij deed wat voor een ander, nu mag jij een ander iets voor jou laten doen. Sterkte met stappen zetten, letterlijk én figuuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het allemaal goed nieuws, de stok kunnen gaan gebruiken, een buddy waarmee je een klik hebt, en een supervrolijk vliegengordijn, wat hopelijk snel kan worden opgehangen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een fijn positief nieuws (hoewel het wel even slikken is, dat het wat buddy betreft de omgekeerde wereld is) fijn dat je het treft met de buddy.
    Fijn die klankbordgroep, je kunt er zijn èn je bent gelijk uit je "isolatie".
    Leuk dat vliegengordijn, ik ben benieuwd naar het eindresultaat!
    Ik ben ook begonnen met afmaken van dingen...
    Groetjes en fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn dat je ook weer zin krijgt om iets af te maken.....alle goede dingen komen langzaam (terug)....toch ?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goed nieuws dus! Alles op zijn tijd hé....
    Leuk het vliegengordijn.

    BeantwoordenVerwijderen