zaterdag 16 april 2022

Safety first



 Tja, dinsdag viel dus mijn tablet.
Dus was het tijd voor een nieuwe.
Ik bestelde hetzelfde model, paar generaties verder.
Hij heeft op dit moment ook Android 10, dus ik dacht gewoon simpel verder te gaan.
Maar na aankomst donderdag, bleek ook deze een paar generaties verder te zijn in ontwikkeling.
Dus was het nog een heel gezoek om de meest simpele dingen opnieuw te ontdekken.
Wat na twee dagen toch al weer aardig gelukt is.
Om beter beschermd te zijn bestelde ik gisteren een stootvaste hoes met screne protection.
Scherm beveiliging in gewoon nederlands.
Zo'n ding als bv door opzichters in de bouw gebruikt wordt.
Met dikke stootrand, ingebouwde standaard, handlus en draagband.
Is wel effekes zwaarder, maar het geeft wel meer houvast en hopelijk gaat ie wat langer mee bij deze brokkenmaakster.


Ik gunde mezelf ook nog een oplaadsnoer met kantelbare stekker.
En een verrekte handige kaartlezer die gewoon in de contrastekker past.
Zo hoef ik niet telkens de hoes eraf te slopen en met een pennetje het interne kaartsleufje te openen als ik fotos van mijn fototoestel nodig heb.
Beschouw het maar alvast als een cadeautje voor mijn 60ste verjaardag volgende week.




7 opmerkingen:

  1. Fijn, weer een gloednieuwe , kun je weer heel lang mee doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi cadeau aan jezelf, kan je weer jaren mee doen! Alvast van harte gefeliciteerd!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Langer dan 2 jaar is me nog niet gelukt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb 8 jaar met mijn eerste iPad gedaan. Op het laatst kon ik geen van de apps die ik nog gebruikte meer updaten. Nu heb ik de Samsung van mijn man overgenomen, ik heb niet zo'n krachtige nodig als hij. Ik hoop hier ook weer jaren mee te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn eerste crashte onherstelbaar.
      Mijn tweede kon op een gegeven moment zware programma's zoals Google en Facebook niet meer trekken.
      Die is nu nog wel ergens in hergebruik als electronisch scorebord voor darters.
      En de vorige heb ik dus heel erg ongelukkig laten vallen. Puur pech.

      Verwijderen
  5. Super cadeau! En die hoes is zo fijn, ook lekker stevig en werkt ook fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja het was wel ff wennen aan het gewicht, want hij is behoorlijk zwaar zo.
      Maar met mijn versleten duimen houd dit een stuk makkelijk vast dan zo'n dun plaatje.

      Verwijderen