dinsdag 17 januari 2023

Even naar de Vecht

 Na dagen van regen en regen en regen scheen vandaag opeens de zon.
Ik had gehoord dat het water in de Vecht erg hoog stond dus dat wilde ik wel even zien.


Het viel nog wel mee.
Ik heb het sinds ik hier woon nog zeker wel een meter hoger gezien.


Het voetpad met de betonnen banken rechts onder het oude gemeentehuis is wel onder water verdwenen,  en in de verte kun je de haven niet meer zien, maar daar is het allemaal op berekend.


Ik wilde ook wel even zien hoe hoog het water onder de brug stond, dus stak ik met gevaar voor eigen leven het chaotische verkeersplein  over.
Hoewel de gemeente al vele tonnen heeft gespendeerd aan reconstructie op reconstructie is het nog altijd een kamikazetocht.
Maar in dit geval de moeite waard.

Ik ontdekte ook nog een trucje aan mijn fiets waardoor ik beter kan optrekken uit stilstand.
Hoe vaak staat niet net je trapper verkeerd als je wilt wegrijden?
Omdat je met deze fiets ook achteruit kunt rijden, kun je in stilstand een hele slag naar achteren maken.
Zo kun je je trapper eenvoudig in een stand zetten vanwaaruit je meer kracht kunt zetten.

Op de terugweg maar eens bij Appie op zoek gegaan naar aardappelpuree.
En je raad het al, in plaats daarvan met een nieuwe voorraad volkorenpasta thuisgekomen.

6 opmerkingen:

  1. Prachtig plekje , die brug in Ommen. Tijdens vakanties vaak overheen gefietst, even afstappen voor een heerlijk ijsje of
    naar de bakker.Ommen vind ik een heel leuk stadje om even
    doorheen te lopen.
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ahh, die Foto's! En de Vecht - ik woon er nét iets te ver vanaf - wel op fietsafstand.... (die andere Vecht...)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik maak nu al jaren keer op keer een foto op diezelfde plek.
      En elke foto is anders.
      Het blijft een adembenemende plek.
      En dat op 2km van m'n huis.

      Verwijderen
  3. Wat een mooie plek, fijn hè, dat mooie weer ineens.
    Pasta is ook lekker en je kunt het variëren...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben gek op pasta en Appie heeft nog betaalbare leuke variaties in vormen.
      Maar het is toch gek dat overal de aardappelpuree op is.

      Verwijderen