vrijdag 20 januari 2023

Salland - IJselland route

 De UitBus rijdt regelmatig oude ANWB routes.
Ideaal voor wie slecht ter been is, maar er wel even tussenuit wil.
Ik had me in eerste instantie niet opgegeven, maar toen er afgelopen weekend een mailtje kwam dat er nog een plaatsje over was, ben ik er toch maar op in gegaan.



We begonnen in Dalfsen, waar de laatste passagiers opgehaald waren, met wat te drinken bij "de Fabriek".
In mijn geval warme chocolademelk met slagroom en marshmallows.
Daarna ging de tocht naar Vilsteren en vervolgens kronkelde het door zoveel dorpen dat ik de namen ben kwijt geraakt, oa Luttenberg, Hattum en Olst.


We lunchten bij "Brasserie Op Duur", waar ik een 12uurtje koos.
Pompoensoep, brood met ham, kaas en ei, brood met kroket en een bolletje salade.
Ik vond de prijzen hier erg mee vallen.
Voor 10€ had ik een smakelijke maaltijd en de buik vol.


Fotograferen vanuit een rijdende bus is lastig, maar een paar sfeervolle plaatjes geven denk ik toch wel een aardig beeld.

Op de terugweg weer een glas chocolademelk bij "de fabriek".
En toen ging het weer op huis aan.


Vergat ik nog bijna te vertellen dat ik weer een bankje gespot heb voor de groep:
Dit keer het bankje waar je kunt wachten op het pontje bij Olst.
Het was nog een hele toer om dat vanaf de pont in het visier te houden.

10 opmerkingen:

  1. Wat heerlijk zo'n uitje! O dat bankje, in de zomer wel leuk (mag ook wel zo nat, dan), maar nu?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vond het vroeger als kind zo leuk als we zo'n ANWB-route gingen rijden! Wat leuk dat dat zo wordt georganiseerd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kan me niet herinneren dat mijn ouders dat deden.
      Anne deed het de eerste keer dat ik hem kende ook.
      Ik ben toen verschillende keren mee geweest met hem en zijn toenmalige vrouw.

      Verwijderen
  3. Dat ziet er gezellig uit! Groot gelijk dat je toch bent mee gegaan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hun nieuwsbrief komt elke twee maanden uit.
      Je moet je dus al lang van te voren opgeven.
      Dat vind ik erg moeilijk.
      Dus meestal wacht ik tot er nog een last minute plekje is.
      Als er op het allerlaatste moment nog een plekje vrij komt, bv omdat iemand ziek geworden is en je staat op de bellijst, dan wordt je ook wel eens gebeld.
      Met een vol busje kunnen ze de ritten betaalbaar houden.
      Ze hebben ook uitjes waarbij je een beetje of heel veel moet lopen.
      Dat staat altijd duidelijk vermeld.

      Verwijderen
  4. Een leuk uitstapje! Fijn dat je weer mee kan doen. En lekker gegeten. Grappig het bankje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja fijn om er even tussenuit te kunnen
      Zo'n hele dag rijden is wel knap vermoeiend, maar ook erg gezellig

      Verwijderen
  5. Leuk die fb groep van bankjes. Mag je er gewoon zelf wat opzetten? Ik zit graag op een bankje aan de Oosterschelde 3 km rijden. Alhoewel het vaak vol is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat mag.
      Het is ontstaan uit een wandelgroep, waar mensen fotos plaatsten van bankjes waar je niet op kon zitten.
      Maar inmiddels worden er ook mooie bankjes op gezet.

      Verwijderen