donderdag 26 januari 2023

Rondje Drenthe

 Er was nog een plaatsje vrij in de UitBus voor vandaag. 
En omdat er nog genoeg in mijn uitjespotje zit ging ik gewoon gezellig weer mee.
Dit keer een mooie tocht door Drenthe.
De ochtend begon met dikke mist.
Dit keer moest er eerst aardig wat door de regio gereden worden om mensen op te halen.



We begonnen met een cappuccino bij "De Heeren van Coevorden".
Ik was daar al eens met Anne, toen we nog niet door hadden dat we wat hadden.


Toen we er vandaan reden werd het gelukkig al gauw helder en de zon ging schijnen.



We reden oa door Gees, Oosterhesselen, Diever, Westerbork, Beilen.
En nog heel veel meer plaatsen die ik niet heb kunnen onthouden.


In Diever lunchten we bij "Eterij Nieuwscafé".
Waar we een paar jaar geleden ook al eens met de uitbus waren.
Een gezellig café, maar wat schrok ik van de prijzen.
16€ voor een bordje patat, een kroket en een glas melk.


Daarna trokken we weer verder.
Het weer werd in de loop van de middag wat somberder.




Maar dat drukte de pret niet en leverde al rijdende toch nog wat mooie plaatjes op.


Onderweg hielden we nog een keer stil bij een restaurant waarvan ik de naam vergeten ben en ik heb ook geen idee meer waar het was.
Maar de chocolademelk en de luikse wafel met warme kersen en slagroom smaakte er prima.
Bij het afrekenen ging het echter nogal mis.
Waardoor sommige mensen te veel en anderen te weinig betaalden.


En toen ging het weer op huis aan.


We hadden ook nog een grappig toeval.
Twee vrouwen raakten in de bus aan de praat en bleken allebei in dezelfde plaats ergens op de Veluwe gewoond te hebben.
Maar onze monden vielen nog verder open toen we er achter kwamen dat de ouders  van de ene in het dorp van mijn jeugd gewoond hadden en haar vader het hoofd van mijn lagere school bleek te zijn geweest.
Zoveel toeval in zo'n klein busje.


Ps gisteren haalde ik een nieuwe wandelmijlpaal: 2,4 km.
Wel met twee bankjes onderweg.
Maar toch eindelijk weer een groeispurt.
Ik zat nog steeds ruim onder de 2 km.

9 opmerkingen:

  1. Oh, wat een leuk reisje! Behoorlijk wat van de provincie gezien zo, in mijn voormalige woonplaats Oosterhesselen geweest, leuk om herkenbare plekjes te zien op je foto's. En wat een mooie mijlpaal bereikt met het wandelen! Op naar het voorjaar, met beter wandelweer!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Erg mooi dorp. Ik kon helaas de kerk niet goed op de foto krijgen.
      Het kleine kerkje op de rotonde zag ik ook te laat

      Verwijderen
  2. Het heeft wel wat, vind ik, om met mist te vertrekken en dat dan later de zon tevoorschijn komt. Prachtig hoe je foto's dit ook vertellen!
    Wat kan de wereld opeens klein zijn; hoe bestaat het dat er zoveel connecties zijn binnen zo'n toevallig reisgezelschap.
    Maar leuk is het wel! Fijn dat je alweer zo'n stuk kunt wandelen. Als ik de afstand hier vanaf mijn huis reken, dan vind ik dat best al een eind!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hou van mist.
      Als klein meisje vond ik het al geweldig.
      Sprookjesachtig.
      Als ik naar school liep moest ik langs grasvelden.
      Daar was de mist soms zo dik dat je de straat die je moest oversteken niet eens kon zien

      Verwijderen
  3. Prachtig dit uitstapje met optrekkende mist! Mocht je ooit langer in Gees zijn, er is een prachtige beelden tuin ! Natuurlijk fraai in de zomer of voorjaar..
    En wat leuk die “ toevallige “ ontmoetingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed bezig! Zowel v.w.b. je busreis, als je wandeling: opbouwen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. weer zo'n gezellig uitje.
    mooi zoals het weergebeuren op je foto's te zien is.
    gefeliciteerd met je mooie wandelmijlpaal!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja het was wel mooi overde dag verspreid zo.
      Gelukkig geen regen of sneeuw.

      Verwijderen