donderdag 5 januari 2023

Over lampen en navigatie en zo

 Ik heb nog geen navigatie op mijn fiets.
Daar hangt nl best nog een prijskaartje aan.
Dus probeerde ik vanmiddag Google navigatie op  m'n tablet uit.
Tablet in z'n bouwvakkersbeschermhoes kort om de nek.
Zo kon ik haar goed verstaan.
Het ging  goed tot aan het nieuwe verkeersplein.
Toen viel ie stil. 
Misschien omdat ik onder een viaduct door ging?
Ik heb geen idee.
Dus werd het even zoeken en zigzaggen.
Hij nam op een gegeven moment de draad wel weer op, maar toen was ik al op m'n bestemming.


Aldaar andere lampen voor m'n slaapkamer gekocht.
Stoffen kappen vallen door de ochtendzon in m'n kamer iedere keer uit elkaar.
Dus ben ik nu blij met deze metalen die ik op Marktplaats vond.
Ze zijn ook Lolo bestendig.


Bij het tuincentrum gezocht naar een crassula hottentot, die ze helaas niet hadden.
Dat wordt dus verder zoeken.
Of met een flink prijskaartje online bestellen.
De mijne is na 50 jaar overleden.
Dus ik wil wel graag weer een nieuwe.
Het oorspronkelijke plantje kocht ik voor 49 cent van m'n zakgeld voor mijn moeder.
Daar zijn vele stekken van gekomen.
Plantje ging wel vaker dood, maar kwam dan weer opnieuw op.
Deze keer dus niet meer.

Nog even afgeslagen naar de oliebollenkraam, want ik had nog niets gehad afgelopen tijd.

Bijna 9,5km gemaakt.
En voel m'n knieën flink.
Want ook met ondersteuning moeten de beentjes wel draaien
Dus nu aan de bollen en een Chai Latte. 

10 opmerkingen:

  1. Wat een attractieve lampen... Goed gescoord.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk je lampen! die zullen niet zo snel uit elkaar vallen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze zijn heel stevig en behoorlijk zwaar, dus gaan hopelijk heel lang mee.

      Verwijderen
  3. heb je al gekeken bij Ikhebeencactus.nl? niet die jij zoekt maar wel wat erop lijkt. en misschien kunnen ze je er wel aan helpen.
    ik heb een paar maanden geleden wat cactussen daar besteld en ben er erg blij mee. Ze kwamen prima aan, doen het allemaal en ze staan er goed bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Volgens mij heb ik die en kan er een stekje in een brievenbuspakje. Even uitzoeken of ik hem nog heb of dat die ook overleden is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oooh, ik zie dit nu pas.
      Wat lief.
      Ik had al besloten me een grote plant te gunnen en dan gelijk ook een erwtenplant mee te bestellen na de vorstperiode, al vervroegd verjaardagscadeautje voor mezelf.

      Verwijderen
  5. Groot gelijk. De kat heeft erop liggen slapen. Wat er nog over is kan voorlopig geen stekje missen. Maar het is veerkrachtig spul, dus ik denk dat het wel gaat overleven.

    BeantwoordenVerwijderen