maandag 30 januari 2023

Op de kleintjes letten

 Welkoop (plaatje 1) had Lolo's favoriete kattengrit in de aanbieding.
Dat gaat dan altijd per twee.
Nu zijn die zakken zo groot en zwaar dat ze niet achter op de trike kunnen.
Dus ging ik kijken wat ze met verzending kosten.
Verzenden per drie komt over het algemeen het gunstigste uit qua minimum bestelbedrag en verzendkosten.
Voor deze zware zakken moet je vaak extra kosten betalen.
En dat wil ook nog wel eens verschillen.



Maar ik ging toch nog even verder kijken.
Bij Bol zag ik werkelijk exorbitante prijzen, dus die laat ik mooi links liggen.
Bij mijn vaste leverancier Zooplus (plaatje 2) kwam ik al wat goedkoper uit.
En bij  Bitiba (de outletdochter van Zooplus) (plaatje 3) nog weer iets lager.
Maar bij Petsplace (plaatje 4) scheelde het zelfs ruim 9€.
Dat loont de moeite.

11 opmerkingen:

  1. precies, zo zie je maar weer: even zoeken loont.
    €9,- is best veel, toch?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Best wel.
      Het zoeken begon met kleinere verschillen.
      Maar de laatste stap maakte het pas echt interessant

      Verwijderen
  2. Zeker goed om de kosten te letten! Maar bij Bol is de verzending meestal gratis, en ze hebben ook veel verschillende merken...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zag bij bol 30€ een zak langskomen.

      Verwijderen
    2. Daarbij wordt bij dit soort zware gewichten overal kosten berekend

      Verwijderen
  3. Sommige producten zijn goedkoop bij Bol, maar heel veel andere dingen (die mensen dan gemakshalve daar ook maar bestellen) zijn flink aan de prijs. Groot gelijk dat je even scherp vergelijkt..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik bestel het poezenvoer ook altijd online om het gesjouw te voorkomen. Laatste keer was dat bij Bitiba het goedkoopste, dus bestelde ik daar. Scheelt soms echt veel geld, terwijl je hetzelfde product thuisgeleverd krijgt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik sinds ik verhuisd ben ook.
      Speciale voer van lolo is online veel goedkoper dan bij de dierenarts.

      Verwijderen
    2. Wist je trouwens dat bitiba van Zooplus is?

      Verwijderen
  5. Vergelijkbare ervaring met een fietsslot.
    Uiteindelijk inclusief verzenden ruim 20% goedkoper uit.

    BeantwoordenVerwijderen