vrijdag 7 juli 2023

Tanden, nieuwe oogst en trainen

 

Ik heb even geaarzeld of ik deze foto durfde te plaatsen, maar ben zo blij dat ik nu weer glimlachen kan.
In lockdowntijd (wat lijkt dat alweer lang geleden) brak er een kunststukje van m'n voortand af.
Estetisch vervelend, maar geen noodsituatie.
Dus kon het wachten.
Toen ik eenmaal een afspraak voor reparatie had, ging de praktijk dicht omdat er daar corona uitgebroken was.
De volgende afspraak was de tandarts verhinderd.
Meerdere afspraken daarna moest ik wegens ziekte afzeggen.
Vervolgens had de tandarts lange wachtlijsten om alles van iedereen weer in te halen en braken er tot twee keer toe kiezen bij me af, die atuurlijk voorgingen.
Plus nog het eea aan achterstallig onderhoud dat ingehaald moest worden.
En dat moest vanwege mijn beperkte gezondheid stapje voor stapje.
Maar nu is dan eindelijk de inhaalslag geklaard en kan ik weer voluit grijnzen.



De aalbessen en kruisbessen konden vandaag geoogst.
Geen enorme hoeveelheden, want het zijn nog bescheiden struikjes, maar toch voor vandaag en vanmorgen lekker vers uit eigen tuin.

Deze week ben ik naar 3x in de week Fysifit gegaan.
Niet alleen goed voor m'n conditie, maar ook om mijn slaapritme weer op normale tijden te krijgen.
Slapen van 2 tot 11 is niet ideaal.
En nu ik 3x in de week van 9 tot 10 sport kom ik de andere dagen ook weer op een normale tijd mijn bed uit.

Het is hier zoveel relaxter dan in een gewone sportschool.
Geen klereherrie, geen fanatieke kleerkasten, geen gebuffel, maar rustig opbouwen.

Ik doe nog steeds 4 oefeningen, twee voor de armen en twee voor de benen.
Mijn linkerarm die bij de handfiets al na 1,5 minuut totaal verkrampte red nu met nog wat tegengas 2x5 min.
Mijn linkerbeen dat steeds krom bleef staan als ik gefietst had, is nu na een fietstochtje bijna weer recht.
Ik kon de oefening,om mijn benen soepeler en sterker te krijgen, al 5 keer aanpassen en ga nu naar de zesde verbetering.
Bij de tweede armoefening, waarvan ik de naam ook al  niet weet (boven je hoofd twee stangen naar beneden trekken) is nog geen vooruitgang, maar dat is niet zo gek, gezien de problemen die ik met de eerste oefening had.
En deze week mocht ik de grote stappen op de loopband van 2x5 naar 2x6 minuten brengen.
Die twee minuten meer vallen nog knap tegen.

Door deze relaxte manier van werken, ben je je veel bewuster van elk stapje vooruit.


8 opmerkingen:

  1. Fijn, dat je gebit weer in orde is. Goed geregeld ook de fysio fitness.
    Telkens wat meer… elke dag een draadje, is een hemdsmouw in het jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat lijkt me inderdaad fijn sporten. Sportschool is vreselijk inderdaad

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi gebit weer. En fijn dat je een goede sportschool hebt, ik heb er zelf een hekel aan, maar heb nog nooit een sportschool gevonden waar ik het fijn vond.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had ook niet gedacht dat me dat ooit nog zou lukken.
      Heb echt trauma aan m'n vorige sportschool over gehouden.
      Maar hier heeft iedereen gezondheidsbeperkingen en dan voel je je geen buitenbeentje

      Verwijderen
  4. Nog nagekomen reactie over tanden. Morgen heb ik een afspraak om 2 of 3 kiezen te laten trekken, volgende week ook afspraak en weet niet meer precies wanneer wat gebeurt.
    Gisteren brak er ook een stukje van mijn voortand die een kroon is, af. Ik weet nog niet of ik dat ga laten repareren, heb er geen last van en de kans dat het een kwetsbare plek blijft is ook groot, beetje de scherpe randjes eraf en klaar den ik. Waarschijnlijk gaat alles er toch over 1-3 jaar uit en ik heb geen zin een onnodige kosten

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je. Uiteindelijk werden er 4 kiezen getrokken, 3 gepland maar een boven was ook zoveel slechter dan gedacht toen de naaste eruit was dat die er ook maar meteen maar uit is gehaald nu het toch goed verdoofd was.
      Natuurlijk is alles gevoelig maar niet echt pijnlijk.

      Verwijderen