donderdag 20 juli 2023

Ach ja ik was er ook nog helemaal niet veel opuit geweest he

 Twee weken geleden kreeg ik een algemene mail dat er nog één plek vrij was voor het uitje van vandaag.
Omdat erbij stond dat je moest kunnen lopen, ging ik eerst even kijken of het een haalbaar uitje voor me was.
Dat leek er wel op, dus durfde ik het wel aan.
Maar daardoor viste ik net achter het net.

Maandag had ik een verschoven koorrepetitie en toen ik weer thuis was vond ik een mailtje waarin me gevraagd werd of ik alsnog mee wilde, want er was iemand afgevallen.
Omdat er sinds die mail alweer een paar uur verstreken waren zag ik de bui al hangen dat ik weer mis gegrepen had.
Maar nee, ik kon nog mee.

En zo stond ik vanmorgen al vroeg op.
Waste en laafde me.
Trok m'n (bijna) nieuwe setje jurken aan.
Om dan een kwartier voor vertrek erachter te komen dat ik nog met een vette kop haar rond liep.
Zo wilde ik niet weg.
Maar ja weer helemaal uitkleden zag ik ook niet zitten.
Dus ontdeed ik me van m'n mooie setje jurken en hulde me in een regencape, die ik strak om m'n hals dicht trok.
Waarna ik zo met m'n hoofd onder de douche dook en nog snel even m'n haar waste.
Oké, beetje gek, maar het werkte formidabel.
Alleen m'n schoenen hadden wat waterspatten.


Al gauw stond de bus met chauffeur voor de deur en haalden we de andere zeven dames op.
En toen volgde een fraaie rit naar Kallenkote, waar we verwacht werden bij Taman Indonesia.
Een kleine fraai ingerichte dierentuin met meest vogels uit Indonesië.
Na een cappuccino, op het terras, liepen we de tuin in.






Ik raakte halverwege ook nog even in gesprek met een vrolijke vogel.
Ben benieuwd of je kunt onderscheiden wie wat zegt.😄



Tussen de middag aten we een loempiaatje.
De andere dames en de chauffeur gingen  nog een rondje de tuin in.
Maar mijn benen zeiden zeer duidelijk dat het genoeg geweest was.
Dus luisterde ik braaf naar ze en bleef lekker buiten zitten, mensen kijken, Rempejek snoepen, en een spelletje op de tablet spelen.

Toen iedereen weer verzameld was aten we nog een ijsje en toen ging het alweer op huis aan.
 
Al met al alweer een geslaagd uitje van Uitbus Vechtdal.



17 opmerkingen:

  1. Fijn dat je toch nog mee kon. En ja, je kan natuurlijk niet met ongewassen haren mee, wat moeten de mensen dan wel niet van je denken!! 😉

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als modder op een vlaggenschuit zo boven m'n nieuwe jurken 😂😂

      Verwijderen
  2. Wat gezellig dat ze regelmatig uitjes regelen bij je in de buurt!
    Heerlijk toch ….

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat doen ze zeker 3x per week het hele jaar door voor de hele regio.
      Er staan 500 mensen ingeschreven, daarom vind ik het best verwonderlijk dat ik zo vaak mee kan.

      Verwijderen
    2. Wow, 3 keer per week, dat is veel zeg. Je boft inderdaad dat je zo vaak mee kunt, je komt zo op leuke plekken.

      Verwijderen
    3. dankzij een team van enthousiaste vrijwilligers

      Verwijderen
  3. Hi Marlien, wat weer een mooi verhaal. Ben ík blij dat je nog niets bijzonders gepland had deze dag. De rittencommissie van de Uit Bus Vechtdal is al weer druk bezig met het programma voor aug. en sept.
    Tot het volgende 'belletje' ....haha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben benieuwd wat ons te wachten staat.
      Ook of mijn kruikie van sarrafat tegen die tijd nog wat biedt 😄😉

      Verwijderen
  4. Wat goed dat ze dan mensen bellen als er iemand uitvalt. Het klinkt als een heel fijn uitje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een lege plek kost geld en dat is natuurlijk ook zonde.
      En ik stond op de reserv

      Verwijderen
  5. Creatieve oplossing, met die cape! En weer een leuke dag, dat doe je goed....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nee, je gaat inderdaad bijna nooit uit, haha.
    Maar wat een gezelligheid weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een leuk uitje Marlien, fijn dat je nog mee kon..

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke dag uit. Goed dat je reageerde.

    BeantwoordenVerwijderen