dinsdag 25 juli 2023

Zo mooi!

 Ondanks de droogte heeft ie nog nooit zo vol gezeten.


5 jaar geleden was ie zo en stond er een hekje omheen om hem overeind te houden.
Ik hou niet van hekjes om planten dus liet ik hem al gauw vrij en hij viel niet om.


Ik snoeide hem elk voorjaar terug, maar de afgelopen twee keer lukte dat niet.
En hij bleef mooi overeind.
Vorig jaar hoorde ik, van de baas van het tuincentrum alhier, dat ie helemaal niet gesnoeid hoeft te worden.
Dus trok ik dit voorjaar alleen de dode bloemtrossen er uit.


Enige jammere is dat ik hem vanaf mijn favoriete plekje op het terras niet meer zien kan, want ook de sering (links) is na een flinke snoeibeurt erg breed geworden, maar daar valt met wat snoeiwerk wel wat aan te verbeteren.

5 opmerkingen:

  1. Prachtig toch! Is het een pluimhortensia ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is me wel verteld.
      Vraag me alleen wel af waar die pluim dan zit 😂

      Verwijderen
    2. Dat is de vorm van de bloem, niet rond of plat zoals andere hortensia 's.

      Verwijderen
    3. Aha, ja ik moet toegeven dat hij ietswat puntig is, maar bij een pluim zou ik aan iets verenachtigs denken.

      Verwijderen