zondag 2 juli 2023

Vers fruit

 Vandaag een derde ronde frambozen geoogst.
En gelijk maar zoveel mogelijk de struik (oude takken en nieuwe scheuten) weggehaald.
Want foei wat woekert dat.
Het groeit ook weer overal tussen de terrasstenen uit.
Had ik dat geweten, dan had ik het anders gedaan.
Maar wat zijn ze lekkerrrrrrr.
Van de week heeft de buurvrouw een portie gehad.
En vandaag heeft spelletjesbuurvrouw ook een bakje vol meegenomen.



De aalbessen en kruisbessen zijn deze week ook plukrijp.
De blauwe druif doet het ook al goed.
De witte druif die meer in de schaduw staat doet het minder, maar er zit ook daar wat aan te komen.



8 opmerkingen:

  1. Heerlijk toch, fruit uit eigen tuin!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mjammie... Wat fijn om zoveel fruit te hebben. Ik ben er bijna jaloers op... Ik wil nog graag een frambozenstruik, maar hoorde van mijn vriendin ook al dat het zo'n woekeraar is.
    Maar je ook jam van het fruit of eet je het zo?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben niet zo creatief, dus het gaat gewoon lekker puur op.

      Verwijderen
  3. Lekker zeg, fruit uit eigen tuin. We hebben sinds kort een druif. Die laten we tegen de pergola op groeien. Maar hij heeft het heel zwaar. De kleine vruchtjes groeien bijna niet en vallen er nu bij bosjes af.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zal waarschijnlijk toch door de droogte komen helaas.

      Verwijderen
  4. Heerlijk zoveel fruit, maar inderdaaad: Framboos is net onkruid.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is echt een verschrikking.
      Om er weer af te komen, zou het hele terras opgebroken moeten worden.

      Verwijderen