donderdag 27 juli 2023

Lekker

 Deze week geen Uitbusuitje, dus besloten spelletjesbuurvrouw en ondergetekende om eens pannekoeken te gaan eten bij 't Laarbos, een nog vrij nieuw restaurant.
We waren zo druk aan het kleppen, dat een foto er bij inschoot.
Maar de pannenkoek smaakte prima.
En de cappuccino na was ook uitstekend.
Ik heb nog even gegoogled of ik een foto van mijn pannekoek met warme kersen en vanilleijs kon vinden, maar ook dat wilde niet lukken.

De rest van de week bestaat voornamelijk uit sporten (en spierpijn).
En ruimen, waarover je op mijn andere blog huishoudelijkeperikelenkunt lezen.
Dat gaat traag maar gestaag.
Ik geef regelmatig wat weg, zet af en toe wat te koop op mp of fb.
En het begint zelfs een beetje zichtbaar te worden.

Ik ben even teruggefloten wat fietsen betreft.
Ik mag maar kortere stukken fietsen, omdat mijn spieren toch eerst nog wat sterker moeten worden.
Gelukkig kan ik mijn lievelingsplekjes nog wel bereiken.
Verder zit ik nog op een aanpassing van mijn zitting te wachten, in de hoop dat mijn stuit dan niet meer op het frame stoot.
Dat is nl niet zo aangenaam op langere ritten.
Die aanpassing moet speciaal voor mij gemaakt worden, het materiaal moet apart besteld worden en het is vakantietijd, dus kan het even duren.
Maar het is gelukkig ook geen fietsweer nu.


Wat heeft de natuur die regen nodig he.
Alles bloeit gelijk weer op.
En als ik eerlijk ben ik ook.

Zie je trouwens die witte bloemetjes links vooraan op de foto?
Dat zijn witte prikneuzen.
Nooit geweten dat die bestonden.
Ik kende alleen de knalroze.

10 opmerkingen:

  1. Eigenlijk juist een goed teken dat je het zo naar je zin hebt, en dus zo aan het léven bent, dat je er niet aan denkt om het te fotograferen. Het lijkt me leuk om zo'n nieuw pannenkoekenhuis te proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Is het ook.
      Ik woon in een toeristenstadje, dus het barst hier van de restaurants en zo.
      Maar toch komt het er meestal niet van.

      Verwijderen
  2. Lekker, pannenkoeken, en vooral ook leuk, zo samen uit eten. En luxe - minstens eens per week een leuk uitje (DOEN!!!).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig kan het er na een paar spaarzame jaren even af.
      Potje is nog lang niet leeg.

      Verwijderen
  3. Gezellig, tòch een uitje en pannenkoeken? heerlijk!
    Ja niet echt fiets weer nu, hè maar het ruimen gaat je prima af, zag ik! en als het droog is...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het water loopt me in de mond bij het lezen over de pannenkoek! Kan me niet herinneren wanneer ik er eentje heb gegeten, maar vind ze heerlijk! Liefst met appel en rozijnen, of zonder iets maar dan met abrikozenjam. Waarom eet ik dit nooit meer????? 🙃

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geen idee.
      Ik bak ze meestal zelf.
      Met (karamel)stroop of appelmoes.

      Verwijderen
  5. Mijn vader bakte ze vroeger altijd (en ik hoorde hem laatst zeggen dat hij pannenkoeken had gebakken, dus doet het nog steeds - op 80 jarige leeftijd!). Nu maakt mijn man ze soms, eet ze dan tussen de middag. Mijn eetstoornis weerhoudt me er van, maar daar moet ik dan maar eens een stokje voor steken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn vader was ook de pannenkoekenbakker.
      Er zijn ook gezonde pannekoeken hoor.
      Zoek maar eens op New York Goodwitch.

      Verwijderen