zondag 3 september 2023

Fata Morgana?




 De weersverwachting was goed, dus fietste ik vanmorgen naar mijn geliefde plekje aan de Vecht.
Onderweg gebeurde er iets zo bizars, dat ik me nog steeds afvraag wat ik gezien heb.
Ik fietste op een lange rechte weg door het bos.
En er kwam me een auto met de lichten aan tegemoet.
Toen die voorbij was zag ik in de verte een grijze auto zonder verlichting aankomen.
Even later sloeg hij rechtsaf (voor mij links) het bos in en was weg.
Ik was stom verbaast, want bij mijn weten is daar helemaal geen afslag.
Toen ik pakweg 15 seconden later ter hoogte van waar hij verdween kwam, zag ik ook echt geen afslag.
Er was niets dan bomen en ook de auto zag ik nergens
Wel kwam ik langs twee afgesloten bospaden, met een dikke balk aan kettingen ervoor.
Maar geen mens kan in een paar seconden die kettingen losmaken, de balk weghalen, de auto erdoor rijden, alles weer afsluiten, en dan ook nog volkomen verdwenen zijn.
Op de terugweg keek ik nogmaals uit of ik misschien toch wat over het hoofd had gezien.
Ik vond wel een afslag, maar die was ik 's ochtends al voorbij  toen ik die auto zag.
Je gaat zo toch wel even aan jezelf twijfelen.
Ik ga maar niet proberen het te snappen.



Maar tussendoor, zat ik heerlijk een paar uur met mijn Zoom Loom, blikje vlierbloesemlimonade en wat te knabbelen aan de Vecht.
Maakte een praatje met de toeristen en genoot van het gebruis van het water dat over de stuw kletterde.


Op de terugweg werd er op de brug over de oude arm van de Vecht druk gefotografeerd.
Deze dames waren van de stijle oever afgedaald om lekker in het water  pootje te baden.






12 opmerkingen:

  1. Nou, ik snap dat je aan jezelf ging twijfelen... En je komt het waarschijnlijk ook nooit te weten wat nu echt was en niet.
    Prachtig, die koeien in het water. En zo te lezen had je een heerlijke relaxte ochtend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. een grijze auto zonder lichten....en dan verdwijnt hij, lost hij op waar hij afslag terwijl er geen afslag was. Dan was het iemand van gene zijde. Met een etherische auto?!
    Een oeroude landgoed eigenaar die de boel kwam inspecteren? Zo oer nou ook weer niet want hij was met de auto.
    Kun je nagaan wat daar vroeger was, of nog is? Of er een historisch verhaal aan die plek vast zit?
    Ik weet zeker dat je iets paranormaals zag. Absoluut.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er was ooit wel sprake van een spookverschijnsel van een grijs veulen in dit gebied. Wellicht is die met de tijd meegegaan en veranderd in een stalen ros.

      Verwijderen
    2. zie je, ipv 1 pk een sterker pk. Ik vind het geweldig. Ga je het melden ?! Er is natuurlijk een streekverhalen club op niveau. Het is zo evident die verschijning voor jou!!

      Verwijderen
    3. Ze waren wel allebei grijs.
      Geen idee of er een streekverhalenclub is hier.

      Verwijderen
  3. Heerlijk, jij met je stalen ros in bovenstaand antwoord.
    Oh die dames, heerlijk pootjebaden, nou daar is het nu wel weer weer voor hè.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Misschien is de auto gewoon het bos ingereden. Of inderdaad een spook verschijnsel, je weet het maar nooit zo ,toch maar in de gaten houden? Wel een leuke foto die koeien in het water!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik geloof niet in spoken, geesten, paranormale toestanden en alles was niet bestaat omdat het wetenschappelijk nooit is aangetoond. Maar wat jij zag? Niet meer over nadenken, kom je toch niet meer achter. Soms vergis je je en heb je het niet door.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik.weet heel zeker dat ik me niet vergist heb.
      Mijn nekharen stonden recht overeind

      Verwijderen
  6. Slim van die koeien om verkoeling te zoeken in het water! Wel heel raar van die auto die in het niets opging zeg!

    BeantwoordenVerwijderen