zondag 24 september 2023

Ommetje ingekort

 
Omdat het zowaar droog zou blijven, stapte ik op de fiets om naar één van mijn favoriete plekjes te gaan.
Maar het waaide zo hevig dat, zelfs met ondersteuning, mijn benen al snel verzuurden.
Dus sloeg ik halfverwege af naar landgoed het Laar/Laer.
Over de spelling zijn ze het hier niet eens, dus allebei is goed.
Ik ging, met mijn rug in de zon op een bankje bij de kinderboerderij zitten.
De zon om deze tijd van het jaar voelt heel anders, aangenaam warm.


Terwijl ik naar de schaapjes in de verte keek, klonken er bij het huis doedelzakklanken op.
Het leek op "the drunken sailor", maar het was net te ver weg om goed te horen.
De straffe wind leende zich niet om nog wat lapjes te gaan weven, dus begon ik maar vast dit blogje te schrijven.


Ondertussen gleden twee witte ganzen rustig het water in, om even later met veel kabaal de vijver weer te verlaten.
Het was onder de laaghangende takken niet te zien wat hun rust verstoord had.

Ik word altijd wat melancholisch als de herfst haar intrede begint te doen.
Hoewel ik hou van stevige herfststormen (liefst aan de kust) vind ik het korten van de dagen moeilijk.


Op de terugweg kon ik het natuurlijk niet laten om nog even op de bank op de brug van het Ommens licht te genieten.
Het is geen twee keer hetzelfde.

10 opmerkingen:

  1. Herfststormen, met warme chocomel in mijn hand, en dan lekker met mijn benen opgetrokken in een stoel, heerlijk als ik niet naar buiten hoef. Maar verder, ik ben er helemaal niet blij mee dat de dagen korter worden, en over de wind en regen en temperatuur zal ik maar niet eens beginnen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb enorme hekel aan de overgang van zomer naar de herfst.
    Ik vergeet ook vaak een jas aan te doen als ik naar buiten ga.
    Maar vandaag was het heerlijk weer, stuk langs de Oosterschelde gefietst grotendeels windje in de rug en zonnetje opzij, dan is dat erg lekker

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Al 5,5 jaar niet meer in Zeeland geweest.
      Dat mis ik wel hoor

      Verwijderen
  3. Ik woon vrij dicht aan de kust en vind die herfststormen helemaal niks, windkracht 5 vind ik al mooi genoeg.Maar verder
    hou ik erg van de herfst en die kortere dagen, heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb 45 jaar aan de kust gewoond en windkracht 11 is heftig.
      Zou ik zeker niet elke dag willen.
      Maar op het strand is het dan wel spectaculair.

      Verwijderen
  4. Het is zeker niet gemakkelijk, de veranderingen van het weer. Maar de herfst en winter hebben ook hun mooie dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het meest moet ik wennen aan het verschil in temperatuur. en hoewel ik niet tegen de hitte kan is het verschil (dit jaar alleen?) wel heel groot...
    IK houd wel van storm...

    BeantwoordenVerwijderen