dinsdag 29 augustus 2023

Op de Veluwe

 Ik was van plan even wat rustiger aan te doen.
Maar toen was er nog een plaatsje vrij op een rondrit over de Veluwe.
Mijn kruikje van Sarefat is nog niet leeg, dus dacht ik: "Waarom ook niet?".
En toen viste ik net achter het net.
Maar een week later kwam er een berichtje dat er iemand geannuleerd had, dus ik waagde opnieuw een kansje en Bingo!


Dus trok ik vanmorgen vroeg mijn nieuwe, spectaculaire, roze cupcakejurkje aan en stond al keurig klaar  toen de Uitbus om tien voor negen voorreed.

Toen iedereen opgehaald was, gingen we eerst wat drinken bij het Oude Station in Dalfsen, waar we laatst ook al eens waren.
Daarna reden we naar de pont bij Wije waar de route begon.

Het was een prachtige route door een gevarieerd landschap van bos en heide en weides en dorpjes vol leuke huizen.
Maar ja hoe fotografeer je dat vanuit een rijdend busje?
Zo dus 😂:


(Link naar het fotoalbum vind je onderaan dit blog)



We lunchten bij Buitenplaats het Loo aan het Uddelermeer.
Ik koos voor een pannenkoek met appel rozijnen en stroop.


Dit restaurant heeft een byzondere inrichting, met kroonluchters gemaakt van geweien, waaronder we aan een gezellige ronde tafel voor 9 zaten.


Smiddags vervolgden we de route, die steeds weer wat moois liet zien.


Na de overtocht over de IJssel, met het pontje bij Olst, kregen we dan toch nog even een stevige bui over ons heen.
Maar ja we zaten droog.
We hadden nog een laatste stop in Liederholthuis, in Grandcafe de Wettering waar de chocolademelk ons prima smaakte.

Klik hier voor alle fotos.




15 opmerkingen:

  1. Hi Marlien, wat fijn dat je weer zo'n leuke dag hebt gehad met de Uit Bus Vechtdal. Die pannenkoek ziet er wel erg lekker uit. Wat een leuke foto's.
    Groetjes, Margriet 🌼

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke jurk, zal ook heerlijk confortabel zitten tijdens een busreis

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is een mooie dikke sterke stof.
      Ik trok alleen smiddags de buste naad op drie plekken los toen ik hem onder de veiligheidsgordel recht wilde trekken 😁😲
      Dus ik heb weer een klusje.

      Verwijderen
  3. Die fotos zijn echt humor, maar het was de enige manier

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een gezellige jurk is dat, zeg.
    Al weer zo'n gezellige toer en de hapjes onderweg is toch wel echt genieten.
    En de foto's: geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Alweer zo’n leuke tocht, gezellig toch ,je boft maar!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke jurk. Die zit vast heel fijn. En je had weer een heerlijk dagje uit. Goed dat je daar steeds aan meedoet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel comfortabel.

      En ja zolang er geld in geld potje zit gun ik me ff de luxe.
      De wereld wordt anders zo heel klein als je niet zelf echt op pad kunt.

      Verwijderen
  7. Wat een lef, die cupcakejurk! Ik ben erg voorzichtig met het dragen van kleding of sieraden met "etensmotieven": teveel mensen die sowieso opmerkingen menen te moeten maken over mijn maat! Maar deze jurk ziet er wel heel gezellig (en comfortabel) uit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hij is echt heel erg lef.
      Bij mij zit er juist een soort van "dikke vinger naar al die mensen die denken dat ze het recht hebben om iets over mijn lijf te zeggen" behoefte achter.
      Gewoon recalcitrant in opstand.
      Heb wel geaarzeld hoor, daar ben ik eerlijk in.

      Verwijderen
  8. Superleuke, die jurk! Ik moest ook wel lachen om je busfoto's. Ik had zoiets toen in de bosbranden in Spanje wilde vastleggen ;-)
    Geinig, die hertengeweien!

    BeantwoordenVerwijderen