zaterdag 9 september 2023

Korenlint

 Vanwege het 775 jarig bestaan van ons stadje traden vandaag alle koren uit onze gemeente op.
In de drie kerken in het centrum gaven  in totaal zes  klassieke koren en kerkkoren acte de presence.
En op het Vechtpodium zongen de twee shantykoren en het kinderkoor.

Ik zing in het oudste koor in de gemeente.
Kleinkoor Excelsior bestaat al 96 jaar.
En we zijn nog steeds alive and kicking.


Aan het eind van de middag kwamen alle koren naar het Vechtpodium om gezamelijk een medley van liedjes over de stad te zingen.

Ik denk dat het waterverbruik hier tegen de avond enorm omhoog schoot, toen al die bezwete zangers en zangeressen onder de douche doken.
Want wat was het warm.

Maar wat was het leuk.

7 opmerkingen:

  1. Dit is zeker een geweldige dag. Wat fijn, dat jij erbij was!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als ik goed kon zingen ging ik misschien ook wel in een koor.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er zijn ook koren waar je niet heel goed voor hoeft te kunnen zingen hoor.

      Verwijderen
  3. Ah, wat leuk! Bij Korenlint denk ik meteen aan Haarlem, de Open Monumentendag! Zo'n meezingdag is ALTIJD leuk, ook als het (te) warm is...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou heb ik toch echt heeeeel lang in Haarlem en omgeving gewoond, maar daar kende ik het niet. Zal wel van na mijn tijd zijn.
      Hier mocht je als publiek alleen de Ommerliedjes aan het eind mee zingen.

      Verwijderen
  4. Oh dat lijkt me mooi, ik moest even denken wat het was, 'k heb het ooit in Dordrecht gezien-..hoord. Daar heette het anders.

    BeantwoordenVerwijderen