dinsdag 16 april 2024

Pietsiepatsiepantsie deel 1 van 3

 Wij waren dus een weekje op vakantie.
 Opnieuw in Gramsbergen.
Dit keer kon ik weg met kat én fiets.
Iemand, die zelf ook zo'n fiets had en een aanhanger, bood aan om ons weg te brengen.
Natuurlijk kost dat wel wat.
Maar wat geeft het een vrijheid als je het park af kunt.


Lolo was gelijk thuis.
Volkomen op haar gemak sprong ze op de bank, nadat ik de meegebrachte lakens erover gehangen had.
Huisdieren mogen hier niet op de meubels en bedden.
Dus gaat er een tas vol lakens mee.


De eerste avond at ik makkelijk.
Maar het smaakte goed.

Dinsdagochtend had ik het zwembad voor me alleen.
Toen ik bij m'n huisje terug kwam hipte er een eekhoorntje vlak voor me langs.
Wat zijn dat toch een mooie beestjes.
Daarna maakte ik een begin met het uitdagen van mijn creativiteit.
Daar maakte ik al een blogje over.
Smiddags ging ik boodschappen doen bij de plaatselijke supermarkt.
Ik had daar nog een fietstochtje aan vast willen knopen, maar windkracht 5 was me te gortig.

Woensdagochtend was ik niet alleen in het zwembad.
Twee keer in de week kunnen Gramsbergers een uurtje zwemmen.
Dus had ik gezelschap van 3 dames en een heer.



Woensdagmiddag ging ik naar een kringloop in Hardenberg die ik nog niet kende.
Een leuk fietstochtje, door het buitengebied  richting Hardenberg en via Loozen en Gramsbergen weer terug.
Ik kende de route grotendeels, van vroeger en ook met Anne kwamen we er geregeld langs.
Het liep alleen een beetje uit, want ik reed verkeerd.
Ik plande 11 km, dat is na de winter een verstandige afstand.
Maar doordat ik de eerste afslag over het hoofd zag, fietste ik 4,5km extra.
Dus kwam ik met flink verzuurde benen weer thuis.


Maar zo zag ik, naast de kat die midden op de weg in alle rust een muis verorberde,  weer een stukje omgeving waar ik nog nooit geweest was.
Ik passeerde oa de Radewijkerbeek.
Ook rende er nog een ree een stukje met me mee, te snel en te ver weg om op de foto te krijgen.
Maar wel een mooi gezicht.
Vervolgens moest ik dus weer een heeeeeel eind dezelfde weg terug.


Maar eenmaal weer op de goede weg kwam ik al gauw bij de spoorwegovergang en de brug over het kanaal.
Net na de brug kon ik een eindeloos lang smal fietspad op naar Hardenberg.
Ik had daar behoorlijk tegenwind.
Maar wel weer prachtig uitzicht.



Bij de kringloop, die klein, vol leuke spullen en echt heel erg goedkoop is, kocht ik voor 1,10€ een leuk kaartspel, koekvormpjes (oeps zou ik niet meer doen) en 4 kinderkleerhangertjes.
Ik was al heel lang op zoek naar zo'n kleerhangertje, want ik heb er één nodig  voor m'n knijperzak.
De oude had het na jaren gebruik begeven.


Daarna reed ik via Loozen terug naar Gramsbergen, haalde er nog een paar boodschappen en was heel blij toen ik weer thuis was.








7 opmerkingen:

  1. Gezellig toch een weekje weg!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Was wel even tanden op elkaar! Maar toch een leuke tocht!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is een mooie omgeving om op vakantie te zijn!
    Oei, wat een tocht was dat voor je... Mooie foto's van mooie luchten maakte je!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Is niet zo ver bij mij vandaan, maar ver genoeg voor echt vakantiegevoel

      Verwijderen
  4. Heerlijk er een weekje uit. En wat een mooie tocht .
    Leuke aankopen in de kringloop, dat met de kleerhangertjes onthoud ik.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze bleken alleen een maatje te klein te zijn.
      Dus nog even verder zoeken.

      Verwijderen