dinsdag 16 april 2024

Pietsiepatsiepantsie deel 2 van 3

Ik ontdekte vorige week ook, dat het precies 8 jaar geleden was dat ik voor het eerst in 't Hooge Holt was.


Donderdag begon met regen, dus ging ik pas 2 uur later zwemmen.
Vlak voor vertrek tippelde het eekhoorntje nog eens langs het raam. 
Dit keer was er een druk gezin in het bad, dat constant in m'n vaarwater zat.
Elke keer als ik mijn baantje verschoof, verschoven ze achter me mee.
Dus schoof ik elk  baantje maar weer naar een andere plek. 

Het bleef de hele dag somber.
En ik kon ook wel even een rustdag gebruiken.
Mijn spieren waren nog meer in protest dan gewoonlijk. 
Dus bleef ik de rest van de dag gezellig bij Lolo, keek tv  en freubelde wat.

Vrijdag ging ik ook weer zwemmen.
Voor de middag had ik een route van ±10km uitgestippeld.


Ik fietste langs het kanaal naar de Haandrik, waar de Vecht het kanaal kruist.


Ik kon wel de sluis over, maar de beide wegen naar het stuw waren helaas afgesloten.
Een paar jaar geleden was ik er met Anne en toen konden we er wel bij. 

Ik fietste een eindje door en nam de afslag naar Ane.
Volgens Google maps kon ik daar niet langs, maar het is een mooie route, met prachtig weids uitzicht.


Over de dijk, naast het water, had ik vol wind tegen.
Dat was wel even aanpoten.
Ik stak de Vecht weer over.
Net voor Gramsbergen werd het fietspad zo smal en ook nog twee richtingsverkeer, dat ik op goed geluk besloot om af te slaan.


En zo kwam ik onverwacht op het mooiste plekje van Gramsbergen terecht.
Helaas zijn bijna alle fotos daarvan mislukt.
Maar ik heb er heerlijk een poosje op een bankje gezeten, voor ik weer naar huis ging.
Net thuis kreeg ik een leuk telefoontje waar ik in deel 3 meer over vertel.

Er was een feestweekend op 't Hooge Holt met veel muziek.
Ik zag dus wel wat tegen het weekend op.
Bang voor veel herrie en weinig slaap.
Maar uiteindelijk hoorde ik maar vaag boemboemboem de hele avond.
Voor mijn hooggevoelige oren nog  niet echt fijn, maar ook weer niet dramatisch.
Om half één werd het stil en kon ik slapen.






5 opmerkingen:

  1. Knap gedaan! Zwemmen en een mooi tochtje ondanks de wind !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een vakantie zonder zwemmen is voor mij geen vakantie.

      Verwijderen
  2. Zo balen die muziek overal... Wat een mooie rit maakte je.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 8 jaar geleden zat er een sportschool in, dat schalde echt over het park.
      Zo te horen hebben ze het nu flink geisoleerd.
      Meeste mensen zullen het boemboemboem niet eens gehoord hebben denk ik.
      Maar ik heb nou eenmaal rare oren.

      Verwijderen