vrijdag 26 juli 2024

Eindelijk

 Eindelijk weer eens een stukje gefietst.
Daar kwam het al maanden niet meer van, door de spier en de regen.
Ik koos voor een bescheiden ritje naar de Ommermars, het nieuwe recreatiegebied, dat hier een paar jaar geleden gerealiseerd is.
De heenweg fietste ik er dwars doorheen.
Het begint al erg mooi te worden.
Enige minpuntje is dat het betonnen fietspad erg smal is.
Best gek omdat er steeds meer brede fietspaden aangelegd worden in onze gemeente.


Op dit leuke bankje op de Varsenerdijk bleef ik lang zitten genieten van het uitzicht.


Opeens stegen alle vogels massaal op uit het water.
Er was een roofvogel gesignaleerd.
Een spectaculair gezicht.


Ik raakte, zoals zo vaak hier, in gesprek met twee dames.
En zo was de middag gauw om.
Net voor de regen weer eens viel was ik weer thuis.



11 opmerkingen:

  1. Heerlijk dat het weer kon! Fijn dat je zo'n mooi gebied binnen fietsbereik hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn dat je er weer eens met de fiets op uit kon. Genieten met zo'n mooi gebied om je heen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat bankje ken ik, inderdaad prachtige omgeving om te fietsen daar.
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat bankje stond er volgens mij al veel.langer, maar ik was hem nog niet tegen gekomen.

      Verwijderen
  4. Wat een leuk bankje. en vooral: fijn dat het weer even kon, hè!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn dat je er weer eens op uit kon! Zeker in zo'n fraai gebied . Wat een geinig bankje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is maar 4km van mijn huis, maar weer een mooi plekje waar ik zeker vaker ga komen.

      Verwijderen
  6. Wat heerlijk om er op uit te gaan! Je maakt ook altijd wat mee onderweg...

    BeantwoordenVerwijderen