zondag 7 juli 2024

Book Nook Eternal Bookstore

 Ik zal het maar bekennen: ik kocht er gelijk drie.
En dat voelde heel even enorm decadent.
Maar het kon er vanaf, dus waarom niet he.
Ik heb geen erfgenamen.



Maandag begon ik dus aan nr 5, de tweede van mijn laatste aankoop.
Een boekwinkel in dezelfde sfeer als de vorige Book Nook.


Ik schrok wel even toen ik zag dat ik meer dan honderd boekjes in elkaar moest plakken.


Maar eerst mocht ik de muur versieren met schilderijtjes en plankjes en een lantaarn die niet kan branden.


De achterkant in Jugendstil is echt prachtig.
Achter het deurtje komt straks de batterijhouder en bedrading.
Deze Book Nook heeft geen tiptoets maar een schakelaartje.

Aan de andere kant van de muur komt boven een openslaand raam.
Dat was nog lastig vast te lijmen, maar met een hobbymesje ter ondersteuning lukte het uiteindelijk wel.

Rechtsonder de eerste zes boekjes.
Dit keer geen stickers maar gewoon papier en lijm.
En dat werkt een stuk makkelijker.
Als je een sticker plakt zit ie vast. 
Met lijm kun je nog ff het papier recht schuiven.
Maar wat een priegelwerk zeg.
Ik doe er af en toe tussendoor een paar, anders wordt ik knots.

Linksonder zie je de in de doorgang een trap en op de muur het eerste boekenplankje met boekjes.


En toen  kwam ik er toch niet onderuit: er waren al meer boekjes nodig.
Ik had al een klein beetje vooruit gewerkt.
Alle houtjes los gemaakt en een schuurpapiertje langs gehaald.
Maar het knippen en plakken is nog een hele klus.
Dus heb ik niet alles in één keer gedaan, want ik ging sterretjes zien.
Ook waren er boekjes bij met echte bladzijden.
Waarom weet ik niet, want eenmaal in de kast gezet zie je daar weinig van.


En zo was donderdag de bovenverdieping al een heel eind klaar.
Zie je al die kleine details?


Vrijdag de openhaard, met spiegel erboven, geinstalleerd.
Was erg lastig in elkaar te zetten.
Geen gat-nok verbindingen, alleen lijm en heeeeel veel onderdeeltjes.

En het zithoekje in elkaar gezet, maar nog niet vastgeplakt.
Volgens de beschrijving moest het kleedje helemaal in de hoek, met stoel en tafeltje er bovenop.
Maar ik wil ze wat meer ruimte geven, dus wacht ik even tot de rechterkant klaar is, dan kan ik het beter verdelen.

Het hondje op foto 1 laat ik weg.
Ik vind hem te stripfiguurderig en totaal niet passend in de sfeer.

De bovenverdieping is nu ook van hekwerk voorzien.
Wat zijn die kleine knijpertjes toch handig.
Hoef ik niet oneindig met mijn vingers te blijven drukken.

Tegen de avond nog even een extra uurtje uitgetrokken om alle boekjes vast uit te knippen.
Wat een klus.


Zaterdag alle kaftjes eerst gevouwen om de houtjes en daarna vastgeplakt.
Als je ze eerst zo vouwt is de spanning wat uit het papier en plakt het makkelijker.
Bij de vorige Book Nook had ik veel meer houtjes dan kaftjes.
Bij deze zaten meer kaftjes dan houtjes, dus kon ik ze mooi aanvullen.
De boekjes waar op de foto knijpertje om zitten, waren een stuk bewerkelijker.
Hier zitten nl echt paginas in.

En dan was er ook nog een boekenplank met snelle boekjes 😄.


De boekenkasten in elkaar plakken is een pittige klus.
Ook hier geen enkel nok/gat verbinding te vinden.
Alles moet gelijmd.
Je kunt dus niet lekker doorgaan.
Elk onderdeeltje dat je vast zet moet je wachten tot de lijm droog is voordat je er een volgend onderdeeltje aan kunt zetten.

Af en toe moet je ook even afstand nemen en een dutje doen.


En dan is ook de bibliotheek alweer klaar.
Al met al zo'n 19 uur aan gewerkt de rustpauzes niet meegerekend.



Wat ik wel gek vind is dat ik nog zoveel boekjes over heb.
Ik heb er al veel meer geplaatst dan in de beschrijving stond.
Meer kan ik er echt niet kwijt.






7 opmerkingen:

  1. Decadent? Fijn dat je het je kunt permitteren om dingen te doen waar je zoveel plezier aan beleeft. Wat een priegelwerk, respect hoor, ik doe het je niet na (zou met mijn handen de onderdeeltjes helemaal niet voelen!)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn toch dat je dit kunt kopen ! Het geeft je zo veel plezier!
    Geniet ervan zoveel je kunt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi gemaakt allemaal! En lekker doen hoor, je hebt er lol in en je bent heerlijk bezig. En je hebt geen excuus nodig toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, maar je moet goed aan jezelf denken hoor... Een ander doet het niet voor je is mijn ervaring!
    Je hebt er duidelijk ontzettend veel plezier in, dus waarom niet?
    Het is een heel poppenhuis aan het worden, maar dan compleet in stijl, hartstikke leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mij lijkt het vreselijk werk maar jij bent er heel gelukkig mee dat te kunnen doen. En het eindresultaat ziet er ook echt geweldig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Decadent of niet, ik vind het schitterend.
    Wel een heel precies werkje hè.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een werk zeg. Maar het resultaat is heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen