maandag 22 juli 2024

Friese dorpentocht
















Vanmorgen vroeg werd ik opgehaald door Uitbus Vechtdal voor een rondvaart in Friesland.
We vertrokken met de Boot vanuit Lemmer.
Een, zo te zien, zeer toeristisch plaatsje, met heel veel terrasjes langs de smalle kades.
Al gauw verlieten we de stad en genoten we van het prachtige weidse landschap.
De tocht duurde 4,5 uur en de eerste uren heb ik geprobeerd het onmogelijke in fotos te vatten.
Het landschap is zooooo weids.
Het is echt prachtig, maar ik moet bekennen dat ik het na 2 uur toch eigenlijk wel gezien had.
4,5 uur is echt heel erg lang.
Dat merkte je ook wel bij anderen aan boord.
Een gezin zat te kaarten, er werd veel gepraat en ook bij ons gingen de gesprekken over vanalles en nog wat.
Waaronder Book Nook. 😁
Maar ik heb geen spijt dat ik gegaan ben hoor.


En (jaja Anja) natuurlijk was er sochtends appelgebak, een eenvoudige vette lunch, en smiddags nog sorbetijs.


Meer info over de tochten vind je hier:

Friesland 

Dorpentocht

En over de Uitbus:

Uitbus Vechtdal

(Klik op de anders gekleurde tekst)

6 opmerkingen:

  1. Leuk uitje, en smakelijk ook, haha. Maar ik begrijp wel dat het een lange rit/zit was. Airco in de bus? Want het was een warme, broeierige dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk, zo'n bootreis(je) daar mogen ze mij voor wakker maken.
    Hoewel in het donker zie je niet veel.
    Maar ons landje ìs wel mooi, hè.
    En dan nog het lekkers er bij...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vorig jaar was ik in schemer en donker met een boot op de weerribben, dat was echt wel mooi hoor.

      Verwijderen
  3. Lijkt me erg leuk zo’n tochtje. Misschien inderdaad wat lang?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi landschap heeft Friesland! Maar ik snap dat je het na verloop van tijd zat wordt op zo'n boot...

    BeantwoordenVerwijderen