maandag 15 juli 2024

Water

 In een paar dagen tijd viel er meer dan 25cm water.


Dat deed de tuin wel goed.


De pluimhortensia moest ik volgens de vorige bewoner elk jaar tot op 50cm terugsnoeien.
Maar van een tuinman hoorde ik een paar jaar geleden dat dat helemaal niet nodig is.
En zie eens hoe mooi hij nu is.


Het vele water zorgt voor de watertoeristen
 in ons kleine stadje wel voor problemen.
De Vecht staat zo hoog dat de haven ondergelopen is.
Dat is nog nooit eerder gebeurd om deze tijd van het jaar.


Maar Ommen zou Ommen niet zijn, 
als er niet gelijk iets gedaan wordt
om de gestrande vakantiegangers
 een hart onder de riem te steken.
  Zie Klik

5 opmerkingen:

  1. Ja, ook bij ons in het westen is vrijdag en zaterdag heel veel gevallen, maar ik weet niet precies hoeveel.
    Ik vraag me af of je wel bloemen krijgt als je de pluimhortensia elk jaar terugsnoeit tot 50 cm...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik weet het ook alleen maar omdat ik die emmer/mand vergeten was.
      En er kwamen wel bloemen aan hoor.
      Hij groeide weer aan tot 1,5m.
      Maar nu is ie echt schitterend.

      Verwijderen
  2. Je pluimhortensta doet het schitterend!
    Ja wat is er een water gevallen. Bij ons viel het mee, maar de beelden op tv lieten weer veel overlast zien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het waterpijl in de Vecht werd in heel korte tijd een meter hoger.
      Meestal is het juist erg laag nu.

      Verwijderen
  3. Hij is inderdaad prachtig! Wat een goede tip was dat zeg. Soms moet je zoiets ook maar net horen.

    BeantwoordenVerwijderen