zondag 14 juli 2024

Book Nook Magic Pharmacist

 Letterlijk vertaald is dit volgens mij de werkplaats van een magische apotheker.
Zouden we dat in het Nederlands ook zo noemen of is het gewoon een heks?


Ik zou even pauze nemen.
Maar na een paar dagen begon ie toch wel weer erg aan me te trekken.
Dus heb ik hem toch maar open gemaakt:


De volgende dag besloot ik om eerst de boekjes te maken.
Dit keer weer met stickerkaftjes.
En in twee maten.
Ook waren er nu boekjes bij waar de titel of het plaatje echt paste bij het onderwerp.
Maar drie boekjes met paginas dit keer.
Bij twee zat een bladzijde te veel.
Die heb ik er maar afgeknipt.
Kunnen vast nog wel ergens voor gebruikt worden.



Inimini dopjes op inimini flesjes plakken is knap frustreren.
Het koste me 25 minuten. 🤪🥴😳




Deze Book Nook bevat onnoemelijk veel kleine onderdeeltjes, maar is veel afwisselender dan de bibliotheek.
Alleen worden kwetsbare onderdeeltjes vaak al in elkaar gezet ver voordat ze hun plaatsje krijgen.
Dat is niet altijd even handig.

De mandjes linksonder zijn stickers geplakt op een basis van MDF.
Alleen kloppen de maten niet helemaal.
Het resultaat is dan ook niet helemaal op z'n mooist.

Rechtsonder een heleboel opgerolde documentjes.
Ook stickers en dus moet je echt in één keer goed rollen.
Dat is nog een hele kunst.


En zo krijgt de bovenkamer al aardig vorm:


Een heks heeft natuurlijk ook een ketel om haar drankjes in te brouwen.
Nu hadden ze natuurlijk best een kant en klare ketel mee kunnen leveren.
Maar de ontwerper koos voor een ingenieuze oplossing.
In de onderdelen zijn allemaal richeltjes gelaserd.
Die partjes worden op boogjes gelijmd.
Nu stond er best nog veel spanning op en dat lijmt lastig.
Dus heb ik ze eerst even zonder lijm, met knijpertjes opgespannen in de hoop dat er wat spanning uit gaat dan.


De volgende dag bleek het nog een heel karwei om de ketel een beetje fatsoenlijk in elkaar te zetten.
Maar het is gelukt.

Van het kastje had ik meer lol.
Ik heb nou eenmaal een zwak voor ladenkastjes.


Het slechte weer van vrijdag was een goed excuus om nog wat langer door te gaan en ook het bureau te maken.
Deze Book Nook heeft zoveel verschillende dingetjes.
Dat maakt het toch een veel leukere ervaring dan alleen maar boeken.


Zaterdag ziet het er al aardig bewoonbaar uit:


En wat doe je als het blijft regenen en regenen en regenen?
Dan zet je nog maar even een kastje in elkaar.


En dan breken de laatste loodjes alweer aan.
Nog even wat schilderijtjes en andere versierselen ophangen
En een geheimzinnige deur op zolder plaatsen..



Bij het in elkaar klikken (zeg maar stampen) van de buitenmuren komt er weer vanalles los, waaronder de hele boven verdieping.
Dat is bij elke Book Nook al zo gegaan.
Dus ik was er geestelijk al op voorbereid. 🥴


En dan is er licht!






En dan nog even een blik op de buitenkant.


En toen was ook mijn zesde Book Nook avontuur alweer voorbij.
Al met al heb ik er maar 14 uur aan gewerkt.
Maar wat was deze leuk om te doen!

4 opmerkingen:

  1. Diepe buiging! Jeetje, alles is zó klein en pietepeuterig, ik zou er kribbig van worden 🤭.
    Maar jij duidelijk niet, je bent 14 uren zoet geweest met het bouwen van weer een sfeervol plekje. Schitterend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze is ook echt heel mooi!
    Ik blijf het knap vinden dit pietepeuterig werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een geduld en wat een fijn werk... maar je geniet ervan en daar gaat het om.!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook deze is weer zo mooi, petje af....

    BeantwoordenVerwijderen