woensdag 9 juni 2021

Achtertuin voor en na



Door alle gedoe met de voortuin bleef de achtertuin een beetje het stiefkindje dit jaar.
Omdat het me toch wel wat boven het hoofd groeide besloot ik wat hulp in te huren.
Viavia vond ik een aardige jongedame die de bestrating wel van onkruid en mos en zand wilde ontdoen.


Terwijl ik het onkruid tussen de beplanting te lijf ging, schoof zij op haar achterste over de stenen en trok alles wat er niet hoorde weg.
Ze ruimde en veegde en samen hadden we al gauw de kliko vol.
Ik ben nog niet klaar met onkruid trekken.
(Ben je dat ooit?)
Maar wat een verschil in twee dagen tijd.

 



14 opmerkingen:

  1. Inderdaad, wat een verschil! Dit fijn om naar kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig! Heerlijk uitrusten in je tuin zo de komende dagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, dit komt mij helaas bekend voor! Het is een hele klus om al dat onkruid tussen de stenen weg te halen...wel fijn dat je niet zelf op je knietjes hoefde...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat lukt mij niet meer.

      Er is ook een stuk waar een soort korstmos (denk ik) op de stenen groeit.
      Dat is niet weg te krabben.
      Geen idee hoe de vorige bewoners dat deden.
      Ik ben niet van gif gebruiken.

      Verwijderen
  4. Oh, wat heerlijk dat je zulke goede hulp hebt gekregen! Geniet er maar van (tussen het werken in je voortuin af en toe lekker uitrusten in je achtertuin hoor!)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Meestal heb ik het na 1,5 uur wel helemaal gehad voor een dag hoor.
      Dus tijd genoeg om te zitten.

      Verwijderen
  5. Wat is het na al die noeste arbeid heerlijk om naar je schone straatje te kijken hé? ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Inderdaad een rotklus. En je bent er nooit klaar mee!
    Maar wat een opknapper! Het vingerhoedskruid staat prachtig....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat worden er elk jaar meer en die mogen van mij blijven.

      Verwijderen
  7. Om je vraag te beantwoorden: nee, klaar ben je nooit! Maar ik merkte zelf in mijn tuintje dat die een stuk groter lijkt, als ik opruim, en er wat onkruid uittrek. Dat is me ook wat waard! Ik hef écht geen smetteloos terras zonder enige spriet, maar een beetje bijhouden, dat werkt wel. Vingerhoedskruid is een goede bijenplant (en nog mooi ook), dus gewoon lekker uit laten zaaien...

    BeantwoordenVerwijderen