zaterdag 12 juni 2021

Soms mag iets blijven staan

 Gewoon omdat het mooi is.


Dit grasachtige bosje (of is het riet?) heeft zich tussen de stenen van het terras genesteld.
Je ziet het hier vaak langs de Vecht, dus het zal wel met een vogel mee zijn gekomen.
Ik vind het zo mooi, met dat grappige plukje halfverwege de steel.
Dus het mag blijven.


Mijn 87 jarige buurman heeft vanmiddag dit struikje voor me uitgegraven.
Het wordt in het najaar prachtig oranje.
Hopelijk slaat ze aan in mijn achtertuin, want het is wel een beetje laat in het jaar om haar te verplaatsen, maar ik zal haar vertroetelen zo goed ik kan.


Toen hij hoorde dat mijn schep met het buxus verwijderen gebroken was, kreeg ik ook nog een schep van hem.
Die was door de vorige buren van hun huis achtergelaten.
Ik bof echt met mijn nieuwe buren.
Zulke lieve mensen.


Intussen hangt mijn was te drogen aan de droogmolen die mijn vorige bewoners voor mij achter lieten.
Die zal met windkracht vier wel lekker snel droog zijn.

8 opmerkingen:

  1. Oh, wat fijn, dat je nieuwe buren zo aardig zijn! Belangrijk hoor, een goede buur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja nou zeker, ik heb een serie niet zo leuke achter de rug.
      En zeg ik het nog vriendelijk.

      Verwijderen
  2. Het is alleen maar onkruid als het niet mooi of bruikbaar / eetbaar is, toch? Fijn dat je zulke goede buren hebt gekregen, daar was je wel aan toe (en het is ZO belangrijk, goede buren!)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn nieuwe buren die aardig zijn. En een schep zomaar krijgen is ook top. Heerlijk je was snel buiten droog. Bij mij verdwijnt het in de droogtrommel of op een rekje op zolder. Mijn man heeft er een hekel aan om tegen de was aan te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het voordeel van een U-vornige tuin is dat ik niet tegen de was aan hoef te kijken als ik dat niet wil.

      Verwijderen
  4. Fijne buren. En het plantje is pitrus. Dat wordt net als bies gebruikt om matten en zittingen van te vlechten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah weer wat geleerd.
      Wel gek dat een plant die van nattigheid houd nu juist mijn bestrating uitkiest.

      Verwijderen