donderdag 3 juni 2021

Granny debakel

 


Een kleine twee jaar geleden kocht ik twee poefjes ter vanging van een enorme hocker die in mijn smalle huiskamer te veel plaats in nam.
Ze waren nogal saai en ik besloot er granny hoezen omheen te gaan maken.
Inmiddels heb ik van de 180 benodigde vierkantjes er zo'n 150 af.
Maar ook hebben er twee mega luie stoelen hun intreden gedaan.
De poefjes zijn nu overbodig en ik heb ze op MP gezet.
Maar wat ga ik nou doen met al die vierkantjes?
Ik heb al 3 gehaakte spreien, te veel kussens en meerdere vesten.
En er zijn nog een gebreide en een geweven omslagdoek in de maak.

10 opmerkingen:

  1. Ze zijn wel lekker kleurig! Misschien toch nog een plaid erbij?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Misschien de buurt opvrolijken met wildbreien (wildhaken in dit geval), om lantaarnpalen, de rugleuning van een bankje of zoiets?
    Er lopen ook altijd wel projecten waar je dit kunt doneren. Een paar jaar terug de grootste deken ter wereld (in Friesland), misschien op FB zoiets te vinden?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb jaren geleden al eens aan een wildbrei actie meegedaan.

      Verwijderen
  3. Hoe groot zijn je vierkanten bij elkaar? Misschien toch een deken(tje) van maken, en proberen te verkopen? (Ik overweeg je een bod te doen, mijn bankdeken / (zeer) oude slaapzak vertoont steeds meer gaten...)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh geen idee, ik zal ze een keer meten, maar denk dat ik voor een dekentje op de bank nog wel 2x zoveel nodig heb.

      Verwijderen
  4. .. Aanvulling: Of je biedt ze natuurlijk gewoon aan bij je poefen; dan kan degene die ze koopt ze meteen "versieren".

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zou natuurlijk ook door kunnen haken tot ik er mijn bank mee kan herstofferen, maar ik ben bang dat die tegen de tijd dat ik er genoeg heb al versleten is.

    BeantwoordenVerwijderen