maandag 7 juni 2021

Het bankje aan het eind van het zandpad

 
Al voor ik hier kwam wonen had ik gehoord over een plekje aan de Vecht, waar een bankje zou staan, maar ik wist niet precies waar.


Vanmorgen fietste ik met m'n wandelmaatje naar Arriën, waar we een hobbelig zandpad door de velden afliepen.
Daarlangs zouden we bij een bos komen, waardoor we bij het bankje kwamen.
Maar het bos bleek grootdeels gekapt en beplant met jonge aanwas in het kader van natura 2000.
Het bankje stond nu onder een eenzame grote boom in de volle zon.
Het was er heerlijk rustig.
We zagen alleen een man op een boot langzaam voorbij glijden en spraken even verderop iemand van Staatsbosbeheer, die liep te mopperen dat de jongeren zoveel troep achter lieten en met autos  reden op plekken waar dat niet mag.
Even verderop kwamen we dan toch nog door een stukje overgebleven bos.


De velden vol weide bloemen waren een lust voor het oog.
En ik zag voor het eerst van mijn leven een meikever.

We rondden onze wandeling af bij de theeschenkerij waar ik laatst ook al was.

1 opmerking:

  1. Een gezellig uitje, lekker rustig, gezellig en mooie afsluiting.
    Heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen