zaterdag 5 juni 2021

Buxusperikelen

 

Met dank aan de onvolprezen R2a is alle buxus er nu uit.
Hij spitten, ik trekken, schudden en opstapelen.


Ik moet wel even wennen aan zo'n open tuin, maar een buurvrouw zei al dat ze dit veel leuker vind.
De struiken in de smalle zijtuin komen nu ook veel beter uit.



Tip: trek niets wits aan als je gaat tuinieren. 😵😁🤭😂

De zoon van R2a kwam met een geleende aanhanger om de buxus af te voeren.
En was zo lief ook nog een rondje grof vuil weg te brengen.
Ik ben heel erg blij met de hulp van die twee.

Er is nog een hoop werk aan de tuinen te doen.
Door het rare voorjaar heb ik een flinke achterstand.
Maar dat komt vast wel goed. 

10 opmerkingen:

  1. Het is zeker zwaar werk om zoveel buxus eruit te spitten en weghalen! Nu komen je andere planten en bloemen nog mooier tot hun recht!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Buxus is best bepalend voor je tuin. Jammer dat hij het niet heeft gered. Ik moet het bij ons ook nog zien...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh ja, zulke vrienden moet je erin houden! Ik heb ook nog een heg rond mijn voortuin staan, op zich gezond, maar ik wil 'm kwijt, omdat hij voor mij te veel ruimte inneemt voor de lol (gebrek aan-) die ik ervan heb, En dan een hekje met lathyrus om de voortuin.... Maar ja, dat uitspitten hè? Misschien lukt het me wel, maar ik zie er tegenop om eraan te gaan beginnen..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Met een scherpe spade gaat het best wel vlot.
      Ze wortelen niet heel diep.
      Dat zie je ook wel op de foto, ik heb geen aarde bijgevuld, alleen glad geharkt.

      Verwijderen
    2. Het is bij mij geen buxus, denk ik.... Ik zag mijn overburen eerder worstelen om hun heg eruit te krijgen, en dat was nog wel een dingetje. Maar als ik er met mijn volle gewicht aan ga hangen komt het misschien wel goed..

      Verwijderen
    3. Of jezelf anders eenmalig de luxe van het laten doen gunnen.

      Verwijderen