zondag 23 april 2023

Egeltjes kijken

 

Vandaag was het open dag bij de egelopvang.
Dat leek me een leuk doel om een ritje naar te maken.
Ze vroegen ook om oude handdoeken en ik had nog een stapeltje liggen dat nog ergens ondergebracht moest worden.
Dus ging ik vroeg in de middag op pad.
Alle egeltjes waren nog in winterslaap, dus er was niet veel te zien.
Maar het was een mooie rit.
Op de terugweg besloot ik mijn ritje wat groter te maken en ik nam de eerste afslag.
Zo reed ik weer door een prachtige omgeving, waar ik nog niet eerder geweest was.


De luchten waren weer zooooo mooi.
Helaas niet echt goed met tablet te vangen.
De melkkoeien genoten in de weide.
En de ooievaars hadden het al druk.

Op een gegeven moment had ik geen idee meer waar ik was.
Maar gelukkig kwam ik een fietsknooppunt tegen en zo vond ik de weg naar het Giethemer Kerkbrugje, waar ik laatst ook al was.


Vandaar was de weg naar huis makkelijk te vinden.
Al met al toch zo'n 15,5km gefietst.
Tel dat op bij de 1250m zonder stok met Pinokkiopassen van gisteren en ik heb mijn beweging voor dit weekend wel weer gehad.

########

Nb voor wie het niet weet: als je op de collages klikt, krijg je grotere fotos, die je ook weer met duim en wijsvinger kunt vergroten.

16 opmerkingen:

  1. Tijdens een fietstocht in de vakantie zijn we ook eens verdwaald bij Ommen. Het duurde uren voor we de camping weer hadden gevonden!
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben toch echt aan een nieuwe fiets toe want ik kan max 8 km met normale ondersteuning daarna zakt hij snel weg. Accu is al vervangen paar maanden geleden, fiets is gewoon te oud denk ik van 2006.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is inderdaad erg weinig.
      Je zou toch minstens 22km moeten kunnen halen met dit weer.

      Ik heb geen idee hoe oud mijn fiets is.

      Verwijderen
  3. Eddie is hier al bijna 2 maanden wakker 😮

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is erg vroeg.
      Ik had er 2 weken geleden ook eentje door m'n tuin wandelen.

      Verwijderen
  4. ;-( Nou ben IK een keer jaloers op JOUW tochten! ..... Oh, weer boodschappen te kunnen doen op 1 km afstand, laat staan even genieten van het buiten zijn, mooie dingen zien.... (Is je gegund hoor!)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kan me dat levendig voorstellen.
      Hoop oprecht dat je gauw weer op knspt.

      Verwijderen
  5. Echt genieten toch van je leuke uitstapjes! Mooie opnames.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind ze wat somber.
      Er staat een nieuwe camera op mijn verlanglijstje, maar tot die tijd zal ik het met de beperkingen van m'n tablet moeten doen.

      Verwijderen
  6. wat een mooi uitstapje weer.
    egeltjes zijn een beetje favoriet van mij.
    mooie foto's heb je en het voordeel van verdwalen is dat je steeds weer een nieuwe omgeving ontdekt... alleen wordt het wel spannend ivm accu?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat was een mooi ritje dus... Staan de instellingen op je tablet wel goed? Of kun je de foto's achteraf misschien bewerken en wat helderder of lichter maken? Ik roep maar wat hoor...
    Zouden de egeltjes het misschien nog te koud vinden?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er valt weinig in te stellen, maar ik bewerk ze wel achteraf.

      Verwijderen


  8. achteraf bewerken doe ik altijd , ik wilde een voorbeeldje maken, een uitsnede of inzoomen, of lichter maken, maar met deze compilatie gaat dat niet. Op de fiets heb je meestal teveel voorgrond.
    Op naar de nieuwe camera!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik bewerk ze ook achteraf.
      Meestal zet ik ze op "lente" zoals dat in mijn bewerkingsprogje heet.
      Maar bij helder weer worden de fotos toch vaak somber

      Verwijderen