zondag 30 april 2023

In de herhaling

 Ik had me voorgenomen om niet elk ommetje hier neer te pennen,
Vooral niet de plekjes waar ik vaker kom.
Maar  er zijn van die plekjes, die telkens weer mooie plaatjes opleveren.


Zo ook vandaag bij het stuw.
Het bankje waar ik meestal zit was bezet, dus ik fietste naar de overkant en liep het hobbelige pad naar de picknicktafel af.
Gelijk een goeie evenwichtsoefening.

Toen ik er een tijdje had zitten genieten kwam iemand vragen of hun gezelschap bij mij aan mocht schuiven om hun brood te eten.
En zo zat opeens de tafel gezellig vol.
Er ontspon zich een gesprek over de mooie omgeving, over de vrijheid die m'n Trike geeft en over de vakanties die ze volgend jaar al 25 jaar samen doorbrengen.
Ik kon ze nog wat toeristische tips meegeven en ik at een krentenbol mee.
Ik vertelde ze oa over de  nieuwe sluis, de vistrap, het stuw en de oude arm van de Vecht, die er nog achter langs loopt
Ook vroegen ze me of ik een foto van ze wilde maken zodat ze er ook eens met z'n vijven op stonden.
We namen vrolijk afscheid en ik bleef nog een tijdje van het bruisende water en het fraaie uitzicht genieten.

5 opmerkingen:

  1. Dat zij n leuke ontmoetingen, zo onderweg!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ergens bij water zijn is altijd fijn en foto's daarvan geniet ik ook van.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk die onverwachte ontmoetingen, gezellig ….

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik geniet altijd van zulke foto's hoor! En de lucht is toch steeds weer anders... Wat een gezelligheid bij de lunch!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi, zulke spontane ontmoetingen!

    BeantwoordenVerwijderen