zondag 2 april 2023

Het Giethemerkerkbrugje

 Het Giethemerkerkbrugje is wereldberoemd hier in de regio.
En niet eens zo ver van mijn huis.
Zo'n 5km.
Maar ik was er nog nooit geweest.
Volgens Anne kon je er met de auto niet komen.
Dat klopt.
En was het te ver voor mij om te lopen.
Dat klopt niet.
Van de hoofdweg af is het maar 700m over het Giethemer Kerkpad.
Het was een onverhard pad, dat in slechte staat verkeerde.
Daar had hij gelijk in.
Maar een paar jaar geleden is er een betonnen fietspad aangelegd.
Dus toen de zon vandaag besloot om haar stralen te laten zien, stopte ik een paar fruitreepjes en een blikje vlierbloesemlimonade in de tas en ging op pad.


Onder de stralend blauwe hemel was het, ondanks het koude windje heerlijk fietsen.
En oooh wat was de omgeving prachtig.
Het bruggetje is heel erg smal, ik paste er met de trike maar net op.
En het is ook behoorlijk hoog, dus ik durfde met mijn hoogtevrees niet op zij te kijken naar de Regge, maar er bleef toch nog genoeg moois te zien.


7 opmerkingen:

  1. Een mooi spannend tochtje, ondanks de koude wind , toch genieten !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zag het op je Insta account al, en toen kon ik de foto's nog beter zien. Wat is het daar mooi! Nooit geweten waar Giethem ligt (oh...), en moest het even opzoeken.
    Fijn dat je er nu naar toe kon en het fietspad begaanbaar was!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Is niet zo gek, want Giethem bestaat niet.
      Het gehucht heet Giethmen.
      Denk dat de vervoeging giethemer Sallands is.
      Ik heb ook grote moeite om het uit te spreken 😁

      Verwijderen
    2. Ps als je hier op de foto klikt kun je hem ook uitvergroten

      Verwijderen
  3. Reacties
    1. Toen ik nog op een gewone fiets kon fietsen waren dit soort tochtjes al jaren buiten mijn kunnen.
      Dus je snapt hoe rijk ik me hiermee voel

      Verwijderen