zondag 9 april 2023

Rondje

Met alweer een natte week op komst, moest ik vandaag wel de fiets optuigen en een doel zoeken om naar toe te fietsen.
Op Google maps ontdekte ik dat er een zandverstuiving was op 6,5 km afstand.
Dat leek me leuk om eens te gaan bekijken.
Ik fietste dwars door Ommen naar het stuw in het Ommerkanaal.


Vervolgde mijn rit over het nieuwe fietspad en door de nieuwe fietstunnel.
We hebben hier een nieuw "auto te gast" traject waar fietsers voor gaan.
Zo kon ik dus mijn weg veilig vervolgen.
Op een gegeven moment kom je bij een doorgaande weg waar dit traject langs loopt.
Dat stuk is wat saai, maar als je daarna het bos in duikt richting de zandverstuiving aan de (eeuwen) Oude Hessenweg, dan is het weer genieten van de mooie omgeving.
Die zandverstuiving viel een beetje tegen, zelfs zo, dat ik er voorbij fietste omdat ik dacht dat ik er nog niet was.
Maar ja, als je driekwart van je leven naast het breedste duingebied van Nederland gewoond hebt, dan ben je verwend.


Dus al gauw draaide ik weer om en fietste aan de andere kant van de snelweg richting het nieuwe recreatiegebied in wording: Ommermars.
Ik maakte onderweg veel fotos.
Maar omdat ik op m'n tablet niets kon zien, had ik niet door dat er iets mis ging.
Pas toen ik lekker op een bankje bij Vecht zat ontdekte ik dat ik tientallen fotos van mezelf genomen had. 😂😂😂


Het uitzicht op dit bankje is helaas erg veranderd nu er een grote camperplaats aan de overzijde gekomen is.


Al met al heb ik er vandaag weer 15 km en 3 praatjes opzitten vandaag.

 


5 opmerkingen:

  1. Heerlijk hè, dat je er zelf op uit kunt gaan.
    Mooie route trouwens! en die onbedoelde selfies? gebeurt mij regelmatig....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om weer te lezen van je initiatieven. Alleen, tja... niet de zandverstuiving die je je had voorgesteld... Sinds Peter Stuyvesant naar Amerika vertrok, zijn die niet meer als vroeger heh...😄 Klinkt ook best raar dan, dat je er naar op zoek moet! Maar toch op een andere manier goed gebruik gemaakt van de gelegenheid, en even fijn buiten. En die 3 praatjes: vlak ze niet uit! En die stiekeme selfies zijn wel heel bijzonder...; bewaar ze maar, altijd goed om jezelf 'spontaan' terug te zien!😉👍🏽

    BeantwoordenVerwijderen