dinsdag 15 augustus 2023

Het kwam net op tijd weer goed

 Vanmorgen om 11 uur werd ik alweer opgehaald door de Uitbus.
Nadat de laatste dames ook opgehaald waren gingen we via de mooie route door Vilsteren naar "Het Oude Station" in Dalfsen.
Waar we op het terras op het perronnetje een goede cappuccino dronken.

Daarna ging de reis door richting het Buitencentrum Sallandse Heuvelrug waar we zouden lunchen.
Ik had gisteravond op internet de menukaart al bekeken en iets lekkers uitgezocht.
Maar het liep een beetje anders.
Onderweg kreeg ik opeens buikpijn en uiteindelijk moest de chauffeur een noodstop maken.
De details zal ik jullie besparen.
In het bezoekerscentrum aangekomen ging de rest lunchen, terwijl mijn maag nog even op een zekere plaats flink in opstand kwam.
Terwijl ik buiten op adem kwam en nog even echt niet aan eten moest denken, kwam de chauffeur van de Uitbus me heel lief een groot glas water brengen en toen knapte ik gelukkig heel snel weer op.

Net op tijd om mee te kunnen met ons hoofddoel: een rondrit over de sallandse heuvelrug met de Heideslak.
In dit geval z'n nieuwe zusje de Heidehopper.
Maar eerst zagen we nog een filmpje over herten en reeën.


Ik.mocht, vanwege de misselijkheid, naast de chauffeur van de Heidehopper zitten, zodat ik zo nodig even tot stoppen kon manen.
Maar gelukkig was dat niet meer nodig.

De enthousiaste chauffeur leidde ons twee uur lang  over smalle bos en heide paadjes, vertelde over alles wat we zagen, stopte regelmatig zodat we fotos konden maken en raapte onderweg ook nog even de achteloos in de natuur geworpen blikjes en andere rommel op.


Door de vele regen zijn de paddenstoelen dit jaar erg vroeg.


Maar het allermooiste was toch wel het prachtige uitzicht over het glooiende landschap met heidevelden tot aan de horizon.



Zulk een schoonheid is niet in een foto te vangen.



Dat moet je echt zelf gaan zien.
Wacht niet te lang want de heide zal al weer gauw uitgebloeid zijn.
(Maar zelfs dan heb je nog schitterend uitzicht)

Onderweg had ik al een proteinereep die nog in m'n tas zat gegeten
Weer bij het bezoekerscentrum aangekomen kon ik daar nog een lekkere krentewegge verorberen, zodat ik niet al te hongerig meer was.

Alle fotos kun je hier zien.





9 opmerkingen:

  1. Ha Marlien, weer helemaal opgeknapt?
    Gelukkig dat je goede zorg kreeg. Maar wat een leuk uitje weer.
    Die eerste locatie, Het Oude Station, daar ben ik helemaal weg van èn van de mooie foto's die je maakte, natuurlijk 😉 alles is na de regen zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja gelukkig wel.
      Beetje gammel omdat ik weinig gegeten heb.
      Morgen weer gezond.

      Verwijderen
  2. Je boft toch maar met al die leuke uitjes! Jammer dat je ziek werd, ik hoop dat je er toch nog een beetje van kon genieten 's middags en dat je weer helemaal bent opgeknapt. Hier in de regio ook gelukkig heidevelden, daar ga ik de komende tijd zeker wat tijd doorbrengen, altijd zo mooi als het in bloei staat!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Alweer zo'n gezellig uitje! Maar jammer dat je ziek werd. gelukkig kwam het weer goed en kon je nog wat genieten...
    je boft wel met deze fijne uitstapjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mooi zijn je foto's , vooral de heidevelden, grandioos!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo zie je weer..: je kunt niet alles voorzien, maar gelukkig is het al met al goed gekomen. En is het misschien wel mede daardoor een onvergetelijke dag geworden! Ik hoop alleen dat je je nu weer goed voelt. Mooie foto's trouwens en een beeldend verhaal van jou; leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dan zal je je wel erg ellendig hebben gevoeld, niet alleen lichamelijk maar ook mentaal in zo'n situatie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben braaf achter de bus gaan staan zodat de rest niets zag.

      Verwijderen
  7. Wat een vervelende start. Maar gelukkig kwam alles goed en genieten wij mee van je mooie foto's.

    BeantwoordenVerwijderen