zondag 13 augustus 2023

Even naar het stuw

 Jaja, voor de taalpuriteinen onder ons, ik weet wel dat het de stuw zou moeten zijn, maar mijn Nedersaksische  vriendje sprak altijd van het stuw, dus zit dat er in gebakken en het mag van mij blijven.

De weersvoorspelling gisteren voor vandaag was droog, maar vanmorgen werd er voor vanmiddag regen voorspeld.
Dus ging ik halfverwege de ochtend al op pad.
Want ik wilde nu echt toch eens een ritje maken.

Het fietsen ging niet lekker.
Wel merk ik dat mijn benen sterker zijn geworden, ik vergeet steeds vaker om uit de laagste ondersteuning te komen.
Maar mijn stuit deed al gauw zeer.
Ik wacht al weken op de aanpassing van m'n zitting.


In Stegeren ontdekte ik een nieuw verkoopkastje, met daarin honing.
Aan zuivere honing hangt een prijskaartje, maar dan heb je ook echte honing zonder goedkope toevoegingen (suiker).
Er wordt ook beweerd dat elke dag een theelepel honing uit je eigen omgeving helpt tegen hooikoorts.
Sinds ik hier woon heb ik daar heel veel last van gehad.
Maar dit jaar was het om onverklaarbare redenen een stuk minder.
Ik ga het gewoon proberen.
Wie weet kom ik er nog verder vanaf.


Bij het stuw raasde het water heerlijk.
Ook in Duitsland heeft het veel geregend.
Ik had m'n weefwerk weer bij me en heb er lekker een paar uur gezeten.
Begin van de middag werd het steeds drukker.
Opvallend veel motorrijders kwamen langs denderen.
En de lucht werd donkerder.
Tijd om huiswaarts te gaan.


Ik stopte nog even bij de oude arm van de Vecht in de hoop een ijsvogeltje te zien, maar het mocht alweer niet zo zijn.

Thuis was Lolo blij om me te zien.
En de rest van de middag zaten we buiten, want de regen kwam helemaal niet.

8 opmerkingen:

  1. Bij mij lijkt het er juist op of de hooikoorts het hele jaar aanwezig is. In december schijnen de iepen een stofje af te geven, dus die maand nies ik elk jaar heel wat af. Maar dit jaar stopt het gewoonweg niet. Zes, zeven keer achter elkaar niesen is trouwens best vervelend, ik kom halverwege al in ademnood, en het is extra vermoeiend. Maar ja, het zal vast wel weer een keer overgaan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat is dus het gekke.
      Hrt begint bij mij in maart met de berken.
      En sinds ik hier woonde ging het door tot november of zo.
      Maar ik had alleen druipneus en traanogen.
      Dit jaar dus wel de berken, maar daarna. nix tot de hittegolf, toen kreeg ik niesbuien.

      Verwijderen
  2. Het stuw klinkt veel mooier, hoor, dus houden zo. Ik hoop dat het met de zitting gauw in orde komt.
    Leuk hè, die verkoopkastjes, maar inderdaad (en het is het waard) honing is duur.
    Mooie rit! en foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het zijn eigenlijk steeds dezelfde fotos van steeds hetzelfde plekje en toch telkens weer anders en telkens weer mooi.

      Verwijderen
  3. Het stuw, de stuw, iedereen weet wat je bedoelt en daar gaat het om. Hier in omgeving Rotterdam zegt men vaak 'door de midden' en ik heb geleerd 'door het midden'. Rotterdammers wonen OP zuid (Rotterdam) en niet in zuid. Ze wonen dan weer wel IN noord en niet op noord. Je moet het maar allemaal weten en dan nog...
    Als je dag maar leuk was toch?!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dwars door de midden zeggen we in Noord Holland ook.
      In Brabant zeggen ze " ik woon op de Raaje (Rijen) " maar " ik kom van Gils (Gilze)".

      Verwijderen
  4. Ik vind het stuw veel beter klinken. En de foto's zijn weer mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En die honing is me toch lekker!
    Nog nooit zulke lekkere honing geproeft.

    BeantwoordenVerwijderen