maandag 2 oktober 2023

Wat doe je als ......

 ......... je op vrijdagochtend wakker wordt van de wekker op je tablet en je bij het uitzetten een ver na middernacht geschreven mail van de secretaris van Uitbus op ziet poppen?
Gelijk even lezen natuurlijk.
Er was een uitvaller voor een dagje Zandvoort dus werd met spoed nog iemand gezocht die mee wilde.
Nu wil ik altijd wel mee naar zee.
Maar omdat ik al een keer de kans gehad had en ook vorige week naar Ameland ging had ik me voor deze keer niet aangemeld.
Ik vond dat een ander aan de beurt was.
Maar als je dan last minute opeens alsnog de vraag gesteld krijgt om mee te gaan, wat doe je dan?
Alsnog aanmelden natuurlijk.
En zo werd ik om 8 uur vanmorgen alweer opgehaald voor de lange rit naar de kust.


We werden net als de vorige keer ontvangen met koffie/thee/chocolademelk met gebak.
Door omstandigheden waren we dit keer de enige groep.
Petje af voor het Ouderenfonds dat ze het toch voor ons door lieten gaan.
Zo werd het een intiem feestje voor 14.
7 giebelende vrouwen, 1 mannelijke deelnemer, 1 chauffeur, 2 medewerkers van het fonds, 2 EHBOers, 1 accordeonist  en eigenlijk ook wel voor het bedienend personeel van het restaurant.
Dan krijg je een heel andere sfeer dan de vorige keer.
Ook leuk!



Na de koffie maakten we een wandelingetje over het strand.


En toen was het alweer tijd voor de driegangen lunch.
De anderen kregen tomatensoep en ik een kopje bouillon met verse kruiden.
Daarna een broodje gezond en een broodje kroket.
En een glas met verse vruchten toe.


De anderen maakten nog een tweede wandeling, maar omdat ik nogal last van m'n rug had bleef ik lekker op het terras genieten van het uitzicht.



En toen was het al gauw weer tijd om de reis naar huis te aanvaarden.

Alweer zo'n fijne dag met dank aan het Nationaal Ouderenfonds en de Uitbus Vechtdal.
En nu ga ik het toch echt weer wat rustiger aan doen met de uitjes.
Alhoewel?
Je weet het maar nooit he.

12 opmerkingen:

  1. Gewoon zo veel mogelijk genieten, t is je gegund.🌊

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha, mooi meegenomen weer! Misschien wordt het de komende tijd weer wel zo slecht qua weer, dat er weinig mogelijk is, dus is dit toch een prachtkans geweest die je mooi kon benutten! Leuk hoor, en verdiend ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gewoon genieten, van alles wat je kunt, Het leven is maar kort ,heb ik inmiddels al veel ervaren. Was weer een erg leuk uitstapje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat was duidelijk een fijne goed verzorgde uitdag. Waar aan de zee kust strandden jullie?
    Groot gelijk dat je mee ging, want zo heel veel mooiweer dagen krijgen we misschien niet meer richting november.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat fijn, ja ik zou ook meteen reageren, hoor!
    Heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een bof he dat we gisteren gingen.
    Nog net ff mooi weer.
    Ben wel megamoe.
    Maar dat is het wel waard.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Weer een geweldig leuk uitje. Goed dat je meegaat. Als niemand zich aanmeldt houdt zoiets snel op.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk en fijn dat ze je laten weten dat er plek is, dan zou ik zeker meegaan! Hebben die kip! (of dat broodje ei ;-))

    BeantwoordenVerwijderen