maandag 23 oktober 2023

Pubquiz

 Toen ik me een paar weken geleden last minute op gaf voor het dagje Zandvoort, kreeg ik nog een mailtje van de altijd energieke enthousiaste vrijwilligster die de aanmeldingen regisseert.
Of ik niet mee wilde doen met de Pubquiz.
Daar had ik eigenlijk niet zo'n zin in, maar na een hele dag heen en weer mailen gaf ik me over. 😂😂😂
Ach ja waarom zou ik me niet eens een keertje buiten m'n comfortzone wagen?
Dus zo komt het dat ik vanmiddag alweer op pad ging met de Uitbus.
Deze keer werd ik opgehaald met een personenauto.
Want er gingen natuurlijk meer mensen mee dan normaal.
Dus reden er een paar chauffeurs met eigen auto.
Na een mooie, per ongeluk ontstane, omrit door het prachtige Overijsselse landschap (ook hier problemen met de navigatie) kwamen we aan bij de theeschenkerij van camping de Huttert.


Waar we, na een kopje koffie of thee met Arretjecake, ingedeeld werden in groepjes.
Elke chauffeur nam de leiding over drie dames.
In vijf rondes moesten we vragen beantwoorden en het viel me mee hoeveel ik wist.
Een dier voor driekwart wol bv.
 (Nee ik verklap het niet 😂😂😂)
Ondertussen ging de schaal met lekkere hapjes keer op keer rond.
(De mooie foto ervan is miraculeus van m'n tablet verdwenen)
En de glaasjes werden gevuld.
Ons groepje werd tweede.
Al klopte dat volgend ons niet, maar dat mag hem de pret niet drukken.
(4x8)+9 is geen 33 toch?
Al met al weer een gezellig middagje met de Uitbus Vechtdal.

8 opmerkingen:

  1. Nee, dat antwoord klopt ècht niet, maar wat leuk en goed dat je het toch deed!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, dat antwoord klopt echt niet. Maar tweede worden is ook leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nee, dat is 41, maar joh, je had weer een leuke dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Quizen is leuk. Op het moment lees ik bij een aantal blogs over de Arretjescake alleen maakt niemand de ECHTE volgens het originele recept met frituurvet. Meestal wordt er boter gebruikt. Als ik hem maak is dat met frituurvet die vind ik veel lekkerder, met boter wordt hij zo zalvig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Moet je wel een kwalitatief goede frituurvet nemen.
      Ik heb het jaren niet meer gemaakt
      Bestaat Ossewit nog?

      https://vanalleswatjetoe.blogspot.com/2012/11/arretje-cake.html

      Verwijderen
  5. Leuk toch quizzen! En arretjes cake maakten wij ook vroeger, maar niet met ossewit….al bestaat dat nog steeds!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Waar maakte jullie het mee?
      Ik vind het nl nogal prijzig om vier blokken ossewit te moeten kopen, terwijl ik er maar eentje nodig heb.

      Verwijderen
    2. wij gebruikten margarine , minder lekker natuurlijk, maar wij wisten niet beter!

      Verwijderen