vrijdag 20 oktober 2023

Ik zou het wat rustiger aan gaan doen

 Maar ja, vorige week kwam er weer eens een berichtje dat er nog wat plaatsen vrij waren en aangezien ik mijn hoedenmakersspullen verkocht heb, zit mijn uitjespotje weer goed vol.
Dus ging ik vandaag toch maar weer gezellig uit eten bij de Barones, waar we in augustus ook al met de Uitbus geweest waren.
Een ander verrassingsmenu, maar weer even lekker.



De foto van de amuse is mislukt.
Jammer want het zag er zo schattig uit en smaakte ook lekker.
Daarna waren er broodjes.
Gevolgd door zalm.
Ik heb zalm nooit lekker gevonden, maar dit smaakte me tot mijn verbazing uitstekend.
Het hoofdgerecht waren kalfsmedaillions met patat en koolsla.
En we besloten met een verrukkelijk toetje: aarbeienbavoirois met ijs, bonbon en fruit.
Ik ben niet zo culinair onderlegd, maar ik ga deze verrasingsetentjes steeds leuker vinden.

*****

De volgende ochtend:
Ps gisteravond was de amusefoto verdwenen, vanmorgen stond iet opeens weer bij.
Dus bij deze alsnog een ereplaatsje voor het eerste hapje.




11 opmerkingen:

  1. Heerlijk om te lezen dat je er regelmatig even op uit gaat. Geniet ervan....en dat toetje.....om je vingers bij af te likken zo te zien.👍👍

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Decadent? Omdat je lekker uit eten bent geweest? Geniet er maar van, het lijkt me heerlijk om zo uit eten te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Omdat er geen balans is.
      Alleen maar leuke dingen doen, maakt niet dat ik me nuttig voel.

      Verwijderen
  3. Gewoon genieten! Mijn moeder zei altijd : het is een slecht land waar niemand het goed heeft!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mooie uitdrukking.
      Het zal.mijn calvinistische opvoeding wel zijn, die er moeite mee heeft.

      Verwijderen
  4. Wat een lekker (letterlijk en figuurlijk) onverwachts uitje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik houd (ook) niet van zalm, evenmin van schaal- en schelpdieren. Verder lust ik vrijwel alles en klinkt dit etentje dan ook erg lekker. Fijn toch dat het kan? Niks decadents aan vind ik ook, het zorgt voor wat afwisseling in het gewone dagelijkse leven. Decadent is het pas als je het iedere dag zou doen! 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn dat je iemand hebt kunnen vinden voor je hoedenmaakspullen! En dat leverde je dan weer een leuk reisje op 🌞

    BeantwoordenVerwijderen