woensdag 20 maart 2024

Lente in de tuin


Wat is het somber vandaag, maar wat een heerlijke temperatuur.



Na het rigoreus verwijderen van een invasie aan gras en het vele dode spul van vorig jaar zag de tuin er angstaanjagend kaal uit.
Gelukkig begin er weer het eea op te komen.


Hopelijk dijen de diverse bodembedekkers nog flink uit.
Maar ik heb ook nog een hoop zaden liggen om de gaten op te vullen tzt.
Daar is het nog een beetje te vroeg voor.


Ik heb een heerlijke invasie van blauwe druifjes, ze hebben zich tot mijn verbazing zelfs in de achtertuin verspreid.

De achtertuin moet nog veel aan gebeuren.
We hebben afgesproken dat tuinman snoeit en ik wied omdat ik dit plekje lekker wild wil houden en hij bang is dat ie te veel weg haalt omdat ie van schone strakke tuinen houdt.

Vorige week heeft ie de klimophaag bij de schuur ook gefatsoeneerd.
Hij ziet er nu niet uit omdat er wat slechte stukken in zitten 
Maar hij is wel mooi recht nu, want wat was ie na mijn mislukte pogingen van vorig jaar schots en scheef geworden.
Met een paar maanden is dat hopelijk weer dicht gegroeid.


We hebben vanmiddag nog lekker een poosje  in de achtertuin gezeten, tot de regen ons naar binnen joeg.
Je kunt aan Lolo's koppie goed zien hoe ze daarvan geniet.

10 opmerkingen:

  1. Ja, het is genieten deze week hè... Fijn als de tuin weer onkruidvrij is; er is altijd veel te doen in het voorjaar!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Onkruidvrij bestaat volgens mij niet 😁, maar die invasie van gras is ook verre van prettig.

      Verwijderen
  2. En aan jouw koppie te zien genoot je er net zo van!! En gelijk heb je!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou eerlijk gezegd was ik afgepeigerd na een heel korte nacht

      Verwijderen
  3. Echt fijn buiten hè en ik zie bij jou van alles opkomen!
    Geniet er maar lekker van.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk om in de tuin bezig te zijn. Fijn dat je een tuinman hebt en jullie goed samen kunnen werken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn dat je tuinman je zo goed helpt met de tuin.het is er nu goed weer voor!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat staat Lolo er mooi op! Heerlijk zo’n poezebeest!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bij ons krijgt de tuin ook steeds meer kleur.

    BeantwoordenVerwijderen