dinsdag 19 maart 2024

Kostbaar meisje

 


Vanmiddag waren we even bij de dierenarts.
Bloedonderzoek want ze plast enorm veel.
En ze is flink afgevallen.
Lolo gedroeg zich keurig.
Al was het best spannend hoor als ze bloed uit je hals tappen.
Dikke 200€ lichter stapten we na tien minuten de deur weer uit.

We waren nog maar kort thuis toen de telefoon al ging.
Gelukkig geen nierfalen, geen suikerziekte en andere problemen.
Maar haar schildklier werkt veel te snel, waardoor de lever op één punt ook wat te hard moet werken.
Dus krijgt ze pilletjes voor de schildklier en wordt haar dieet wat aangepast.
 Bofkont, de brokken die ze het minst lekker vind gaan van het menu.
De pilletjes krijgt ze tot aan haar dood en ik heb er het volste vertrouwen in dat ze 20 wordt.

Ook kreeg ik nu bevestiging van wat ik al een tijd vermoedde.
Haar gezichtsvermogen gaat wat achteruit.
Vorig jaar liep ze steeds 'snacht te gillen.
Men dacht toen aan dementie.
Maar ik plaatste boven een nachtlampje in het stopcontact op de voorzolder en het gillen hield op.

Al met al is ze nog steeds een sterke stoere meid voor haar leeftijd.
Het kostbaarste wat ik heb.



12 opmerkingen:

  1. Wat een geluk dat het niet om al die akelige ziektes gaat maar "slechts" om de schildklier, en dat dat goed op te lossen is met pilletjes. Want je huisdier is het kostbaarste en dierbaarste bezit. Ik wens jullie samen nog heel veel fijne jaren!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Natuurlijk is Lolo je kostbaarste bezit (naast je eigen gezondheid dan heh...). Daarvoor ga je door het vuur! Heel herkenbaar Marlien! Ondertussen besef je uiteraard dat de jaartjes echt gaan tellen en dat is best een benauwende wetenschap... Maar voor nu: fijn dat er wat aan te doen is, op een dikke basis van Lolo-liefde van jou! 🥰👍🏼🍀

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gelukkig dat het niet iets echt iets ernstigs en dat er medicijnen en speciale voeding voor zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geen speciale voeding nu hoor.
      Ze was in het verleden allergisch voor alle mogelijke dingen en na de sterilisatie werd ze enorm dik 8,7 kilo.
      Daardoor zat ze al jaren gedeeltelijk op afslank voer.
      Maar ze is nu door de schildklier flink afgevallen naar 4,2 kilo.
      Dat is echt te weinig.
      Dus geen slank voer meer.
      Wel jammer dat ik er net 6 kilo van gekocht heb a 67€

      Verwijderen
  4. Gelukkig is alles (op de schildklier na dan) goed van ons meisje ❤️.
    En 1 klein pilletje per dag is geen drama voor haar toch?
    En ze is eindelijk van die niet zo lekkere brokken af. 😹😹

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik kan me voorstellen dat dit je kostbaarste bezit is, en je haar niet kwijt wilt! Gelukkig kun je er wat aan doen, en ik hoop dat je er nog jaren plezier van hebt!
    Ook ik ben aan het dokteren geweest met poes Merel , gelukkig ook weer in orde.. Ik kan haar niet missen.. zeker nu Gerhard in het verpleeghuis is..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Och nee dat zou wel erg veel tegelijk zijn.
      Hoe oud is ze nu?
      Ik hoop dat ze je nog heel lang gezelschap blijft houden.

      Verwijderen
  6. Dat is ook al een hele leeftijd.
    Ik hoop dat ze nog lang bij je blijft.

    BeantwoordenVerwijderen