vrijdag 8 maart 2024

Tingieterij 't Tinhuus


 Vandaag reed de Uitbus naar Zuidwolde voor een demonstratie tingieten bij 't Tinhuus .
Natuurlijk werd van de weg er naartoe weer een mooie rit gemaakt.
Net buiten Zuidwolde rende er in het weiland drie reeën met ons mee.
Dat was een prachtig gezicht.

Fotos met uitdrukkelijke toestemming gemaakt en geplaatst 


In 't Tinhuus aangekomen kregen we eerst koffie/ thee met een lekkere dikke plak cake.
En daarna kregen we een enthousiaste uitleg over het maken en restaureren van tinnen voorwerpen.


Daarna werd er een klein cadeautje voor ons gegoten.
Je kon kiezen uit een hart, een klavertje vier of een schelpje.
Wie wilde mocht ook zelf gieten.
Dat deed ik maar niet.
Ik ben m'n hele leven al een kluns met koffie en thee inschenken.
Het leek me verstandiger om me maar niet te wagen aan vloeibare tin van 220°.



De terugweg ging weer over een mooie route.
(Je kunt hier volgens mij nauwelijks lelijke routes vinden)


7 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat jullie ook zelf iets mochten maken, of dat er een cadeautje voor je werd gemaakt. k snap het wel, het is ook ontzettend heet en dat wil je niet over je handen krijgen. Mooie dag gehad, dat is zeker!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie rit en dan als cadeautje die reeën ook nog.
    Het museum lijkt me heel interessant, zeker met een demonstratie er bij.
    Leuk, die schelp. (nou, ik had het met m'n trilhandjes ook niet zelf gegoten, hoor.)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het museum was gesloten, wij zijn alleen in de gieterij geweest, waar ook heel.veel.te zien was.

      Verwijderen
  3. Een fijn uitstapje! En ook leuk om de tingieterij te bezichtigen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn, dat je weer genoten hebt van een rit met de Uit Bus Vechtdal.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Superleuk, al die uitjes die daar georganiseerd worden. Ik snap wel dat je graag meegaat. Dit was ook weer iets bijzonders.

    BeantwoordenVerwijderen