woensdag 28 april 2021

De reiger en z'n vriend.

 Op mijn twee wekelijkse wandeling met vriendin kwam ik vanmorgen een reiger tegen.


Ik maakte een tweede foto om de weerschijn in het water te pakken.


En ik vertelde m'n vriendin hoe ik jaren geleden bij thuiskomst op een foto van een reiger een schildpad zag.
Tot mijn verbijstering, zie ik net op de  fotos van vanmorgen iets dat me heel bekend voor kwam.


Zie jij het ook?




De reiger van toen was overigens een eend.
Zie onderste foto op mijn blogbericht van toen.
Maar die reiger was wel in de buurt.


Zie net dat ie daar op de vierde foto wel bij de reiger zit.
Links van de eend, achter de bladeren.
Hahaha dat was me dus toen niet opgevallen.


8 opmerkingen:

  1. Zo ontdek je nog eens wat! Als je "vroeger" Aziatische toeristen zag, gauw-gauw foto maken en weer door, dacht ik altijd: die zien als ze weer thuis zijn pas, wat ze allemaal gemist hebben tijdens hun reis 😜

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Herkenbaar.
      Ging ooit vanaf Terschelling met een bootje zeehonden kijken.
      Daar mocht je maar tien minuten bij.
      Dus als een gek fotos maken.
      Nog geen live zeehond gezien hahaha

      Verwijderen
  2. Huh? Hoe komt die schildpad daar nou (zelf neergelegd?);-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er worden in Nederland heel wat schildpadden gedumpt.
      Die in mijn vorige woonplaats leefde daar al zeker twintig jaar.
      Daar waren er oorspronkelijk twee.
      Hoe deze hier komt weet ik natuurlijk niet.
      Maar blijkbaar vind ie bij de vijver voldoende voedsel.

      Verwijderen
  3. Nou, dat is wel héél toevallig..... Wat grappig dat je nu wéér een schildpad op de foto kreeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel bijzonder, ook je vorige berichtjes schildpad, je hebt echt een natuur oog !
    Knap !

    BeantwoordenVerwijderen