zondag 18 april 2021

Prikken op de kaart

Vandaag prikte we maar weer eens op Google Earth op een groene plek om een nog onbekende wandelplek te vinden.
Inzoemend zagen we bos en veld en ruig terrein.
Dus tikte we de straatnaam in op de tomtom en gingen op weg naar een gebied ten zuiden van Beerze dat tot Beerzerveld behoord.



Toen we er aan kwamen zag het er wel iets anders uit dan op Earth.
Zo te zien was nog niet zo lang geleden een stuk van het bos gerooid en werd er in het kader van de biodiversiteit een nieuw stuk natuur gecreëerd.


We mochten er niet in, maar wel langs.
Het werd toch een mooie wandeling over een hobbelig zandpad en weer terug.
Met rechtst na de plas een heel kaalgeslagen gebied  vol boomstronken en links bos en weiland, met heel in de verte schapen.


En wat boften we met het weer.




5 opmerkingen:

  1. Mooie foto's en wat een leuke manier om je route te kiezen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is het voordeel van internet he.
      Je kunt al even kijken of het wat lijkt.
      Soms blijkt er bv een hoog hek om te staan of kun je er met de auto niet komen.

      Verwijderen
  2. .. zo heb ik in mijn tuin nog steeds bomen staan op Google Earth, terwijl ik die ALLANG omgezaagd heb..... (en die stronken die ik nog steeds uit moet graven, die zie je dan weer niet - als je die wel zag had ik hier waarschijnlijk niet gewoond...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je die stronken inboort met een krattenboor, of andere lange houtboor, en de gaten swinters vult met water, dan vriest het kapot.
      Zul je wel een poosje moeten volhouden, maar uiteindelijk valt de stronk uit elkaar.

      Verwijderen
    2. Ps google laat in mijn achtertuin een moestuin zien.

      Verwijderen