zaterdag 17 april 2021

De tuin van de buren geplunderd

 Een jaar geleden kreeg ik nieuwe buren, een vriendelijk hoogbejaard echtpaar, waar het fijn naast wonen is.
Een paar weken geleden vertelde ze me dat ze de tuin gingen veranderen.
Het werd te bewerkelijk voor ze, of ik wat van hun beplanting wilde hebben.
Daar zei ik natuurlijk geen nee tegen.
Dus kon je me de afgelopen tijd af en toe met een schop in de buurtuin aantreffen.
Ik verplaatste oa vrouwenmantel, heeeeeeel veel geraniums en een schattige bodembedekker met kleine gevlekte blaadjes waarvan ik de naam niet weet.
De tuin ziet er nu nog chaotisch uit, maar ik ben heel blij met m'n nieuwe aanwinsten.


Ook begint er alweer vanalles te ontluiken.
Het aantal blauwe druifjes is enorm toegenomen.
En ik kom hier en daar spontaan aangewaaide jonge boompjes tegen.
Dat moet ik wel een beetje in toom houden.


De achtertuin is zo mogelijk nog grotere chaos, maar die komt binnenkort wel aan de beurt.


Op het laatste fototje zie je dat er in het zijperkje vanalles opkomt.
Vorig jaar heb ik daar een heggetje verwijderd en blijkbaar hebben daar onder al vergeten bollen gezeten.

5 opmerkingen:

  1. Ik las het al eerder, wat heerlijk voor je dat je de tuin van de buren mag "leeg halen"!. En wat komt er veel op in je tuin, echt genieten is dat. Grappig dat die bolletjes nu hun kans schoon zien, nadat je het heggetje hebt weggehaald.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn Marlien!
    Planten heb je nooit genoeg hé . Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En goeie bodembedekkers scheelt in de toekomst veel werk

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat lief, dat je buren jou de inhoud van hun tuin aanboden - voor hetzelfde geld hadden ze alle planten gewoon weggegooid. Zo zonde, vind ik dat altijd!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja vind ik ook.
      Heb hier al weer aardig wat krijgertjes bij elkaar gesprokkelt.
      Soms mislukt het verhuizen, maar dat is geen ramp.
      De eerste geraniums die ik al voor de sneeuw verhuisde doen het nog prima.
      Dus zal het met de laatste ook wel lukken.

      Verwijderen