vrijdag 2 april 2021

Lezen is een kunst

 Op de weggeefhoek biedt iemand vijf potten paaseitjes aan.

Wie dat wil mag er eentje ophalen.

Staat bij dat ze voor hun huis aan de weg staan.

Adres erbij.

De één na de ander reageert met: ik loot mee, of : kun je er een voor me opzij zetten.

Ik zeg nix.

Als ik een half uur nadat het bericht geplaatst is op de fiets stap, verwacht ik dat ze allang weg zullen zijn.

Maar nee ze staan er nog alle vijf.

De gulle geefster zit te stralen achter het raam en haar zoon staat buiten op wacht.

Ik mag een pot mee nemen en als ik weer thuis ben zie ik dat het aantal reacties flink opgelopen is.


Nb: uiteindelijk is er nog een tweede bericht nodig en zijn 5 uur later pas de laatste potten weg.

(En ze zijn me toch lekker)


7 opmerkingen:

  1. Goed lezen is inderdaad moeilijk, dat heb ik ook al vaak gemerkt. Mensen denk na twee woorden al te weten wat er staat.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inmiddels is er nog één wakker geworden :^)

      Ben benieuwd hoe lang het duurt voor de andere drie weg zijn.
      Want de meesten lezen de reacties ook niet.
      Maar de gulle geefster heeft me een lol. :-D

      Verwijderen
    2. 4 uur en vele reacties later is ook een derde kwartje gevallen.
      Nog twee te gaan.
      :‑X

      Verwijderen
  2. Niet te geloven dat er zo slecht gelezen wordt, en ik begrijp het best wel dat die mevrouw zich heeft zitten verkneukelen. Geniet lekker van de paaseitjes, en fijne dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke actie! En goed lezen bracht jou dus maar een mooie pot met eieren op! Ik wens je een Zalig Pasen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En ze zijn heel erg lekker.
      Ik wens jou ook een goede paas.
      Als je niet zo ver weg woonde had ik je uitgenodigd voor een paasbrunch voor twee.

      Verwijderen