dinsdag 20 april 2021

De straat versieren.

 Ons stadje is echt een oranjefeeststadje.
Elk jaar worden de straten versiert en is er een wedstrijd wie de mooiste straat heeft.
Er is een grote optocht en er is vanalles te doen.

Twee jaar geleden stond er opeens een schilderij van de koning in mijn voortuin, daar had ik toen part nog deel aan.
Vorig jaar bleef het bij de vlaggetjesslingers die we hier allemaal in de meterkast hebben liggen.
Maar dit jaar heeft iedereen ondanks de beperkingen behoefte om iets te doen.



De buurtvereniging besloot dat ons thema "hobbies in Corona tijd" werd.
Nu bleef juist nu mijn creativiteit uit.
Maar dat belet me niet om mee te doen.
Er valt nog genoeg te laten zien uit ouder werk.


Alleen leent dat zich niet zo goed om een week in de tuin te laten staan, dus in overleg hangt er nu vanalles achter mijn raam.
En toen kwam ik er achter dat men hier er ook altijd een tekst erbij zet.
Dus heb ik me vanmorgen in alle vroegte de hersens gekraakt en ben aan het rijmen gegaan.
Ik betwijfelde even of de tekst vanaf de weg wel te lezen was, maar toen ik het net had hangen hoorde ik iemand vanaf de overkant van de straat het hardop lezen, dus ook dat zit wel goed.




4 opmerkingen:

  1. Leuk en gezellig, Marlien! en tekst is oké!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk Marlien! Zal een gezellige dag worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prima tekst en versiering hoor, wat leuk dat er toch wat wordt georganiseerd, hier in het dorp helemaal niets.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Afgelopen dagen heb ik meer buren ijverig bezig gezien.
    Vanaf vandaag komt de jury langs in de 20 straten die mee doen.
    Ben benieuwd hoe we scoren.
    En zal nog wel wat fotos maken.

    BeantwoordenVerwijderen