dinsdag 13 april 2021

Scared in the dawn

 Heel, heeeeeeel lang geleden, toen ik nog jong en braaf was, was ik fan van de popgroep the Bay City Rollers.
Deze groep had zeer regelmatig bezettingswisselingen.
En één van die tijdelijke leden was de onlangs overleden Ian Mitchell.
Die kwam van de Ierse groep Rosetta Stone.
Deze groep werd nooit populair in Nederland en ik heb ze in die tijd ook maar één keer op de radio gehoord.



Maar gek genoeg bleven de eerste twee zinnetjes de afgelopen 40 jaar nog regelmatig in mijn kop zingen.
Nou ben ik al een tijdje lid van een Bay City Rollers groep op facebook, dus gooide ik daar gisteren toch maar eens een balletje op.
Verwachtte er niet veel van, want van de paar woorden die ik me kon herinneren is zonder melodie weinig te bakken:


I have a question that I have had for at least 40 years now.
Rosetta Stone was not populair in the Netherlands.
And I only once heard a song on the radio.
Now I still remember how it started and how the first two sentences sounded.
But do realize, my English was not very well in those days.
So maybe you will laugh out loud now. 
What I remember is this:

It's scared in the dawn
- -- the tiger no-ow

Does anybody know what I am talking about?

Maar binnen een uur had ik al meerdere reacties met de oplossing.
Het is een cover van het nummer "Sunshine of your love" van Cream.





Ongelofelijk knap, want ik had maar twee woorden goed en de tekst ging niet over tijgers hahaha. 

It's getting near dawn
When lights close their tired eyes


Hier vind je de hele tekst.


6 opmerkingen:

  1. Wat grappig. Ik vond de Bay City Rollers ook leuk. Heb net even wat geluisterd en realiseer me dat ik het nu versta, maar dat vroeger beslist niet heb verstaan. Dat Rosetta Stone neigt mij al teveel naar Rock. Maar ontzettend leuk dat je dit gevonden hebt en dat je er over blogt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Toen ik wat rondsnuffelde op YouTube kwam ik er achter dat Rosetta Stone meer een coverband was.

      Verwijderen
    2. Maar wat leuk dat jij de BCR ook leuk vond.
      Ik kende maar weinig fans in die tijd.
      Haalde mijn info bij familie in Schotland en uit Duitse popblaadjes.

      Verwijderen
    3. Ik las wel de Hitkrant en Popfoto en zelfs Muziek Expres, maar er staat me nog weinig van bij. De muziek vind ik nog steeds leuk. Was het eigenlijk een beetje vergeten. Ik heb nu Sublime fm aan staan. Daar is deze week de Soul top 1000. Heerlijke “oude” muziek die past bij mijn smaak.

      Verwijderen
  2. Kom er net achter dat het youtubefilmpje niet zichtbaar wordt als ik de link naar dit blog op facebook open.
    Dat is jammer.
    De layout is ook niet zoals ie hoort te zijn, maar dat wist ik al.

    BeantwoordenVerwijderen