donderdag 16 maart 2023

Eti

 


Vlak voor mijn vakantie kon je bij Scoupy een proefpakketje met turkse lekkernijen bestellen van het merk Eti.
Nu ken ik eigenlijk alleen Turkish Delight.
Dus leek het me leuk om dit eens uit te proberen in de vakantie.
Het waren allemaal kleine verpakkingen, dus makkelijk mee te nemen.


Ik had geen fotos gemaakt dus heb ik er een paar geleend van internet.
Maar er zat meer in.

Ik vond het meeste een beetje tegen vallen.
Het cacao gehalte was erg laag, waardoor je bij de koekjes en cakejes vooral suiker proefde en de chocola veel weg had van de aloude koetjes reep.

Maar de zoutjes smaakten prima, ze waren niet zout maar lekker gekruid en dat smaakte opvallend anders dan wat je in de supermarkt koopt.
Door de kleine verpakking loop je ook niet het risico dat je door blijft eten.

En ik ben verliefd geworden op de cocospuf; een koekje met een soort marshmallow erop, overdekt met kokosstrooisel.
De hagelslagpuf vond ik minder.

2 opmerkingen:

  1. daar had ik dus nog nooit van gehoord.
    zo'n box lijkt me wel leuk, idd voor vakantie bijvoorbeeld

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zag het ook maar bij toeval op Scoupy.
      Het was een eenmalige aanbieding.
      Op hun eigen site hebben ze wel een chocolade box.

      Verwijderen