zaterdag 18 maart 2023

Lente

 Vanmiddag was de bedoeling dat Lolo voor het eerst weer naar buiten zou gaan.
Achterdeur wijd open gezet.
Lolo geroepen.
En geroepen.
En geroepen.
Maar ze kwam niet.
Dus ik zoeken.
Nergens te vinden.
Dus ging ik maar alleen buiten zitten.
Na een uurtje begin het te regenen en had ik nog steeds geen Lolo gezien.
Ook tegen etenstijd komt ze niet te voorschijn.
Rammelen met de brokjes emmer, roepen, hele huis doorzocht, nada, niente, nichts.
Pas na zessen staat ze opeens achter me te mauwen.



Deze wilg is aan komen waaien.
Ik wilde hem eigenlijk kwijt, want hij groeit op een onhandige plek.
Maar kijk hoe mooi die katjes vol regendruppels.
Ik zal hem gewoon in toom moeten houden.
Toch zonde om dit weg te doen.
Als kind had ik al een zwak voor katjes.
Zo sprookjesachtig.


De hazelaar die ik van Anne kreeg doet het ook goed.


De voortuin staat vol blauwe druifjes en ze hebben ook de achtertuin gevonden.


6 opmerkingen:

  1. Ik kan me voorstellen dat je ongerust werd. Maar gelukkig is ze er weer! Ze had zeker de lente in de bol!
    Groet Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, die katten... wat kunnen ze je voor de gek houden! Soms denk ik dat ze je wel horen, maar gewoon geen zin hebben of te lui zijn om naar je toe te komen als ze zelf lekker liggen...
    Ze horen je echt wel roepen!
    Maar wat kun je blij zijn als je poes weer voor je of achter je staat te mauwen...
    Heerlijk dat er weer van alles uitkomt en begint te groeien en bloeien. Laat die lente maar komen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik weet eerlijk gezegd niet of ze het nog wel hoort.
      Haar mauwen is een stuk luider geworden de laatste tijd.

      En ships na 2 dagen verwarming uit, moet ie toch weer aan.

      Verwijderen
  3. Gelukkig kwam ze toch nog opdagen.
    Mooi hè, de hazelaar! En de katjes, ze zijn zo leuk, vroeger kon ik uren over die bolletjes zitten "aaien" en later stonden ze steevast bij bossen narcissen in een vaas.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ooooh die combinatie ken ik niet en ik ben nog wel opgegroeid in een bollendorp.
      Klinkt prachtig

      Verwijderen