zondag 14 mei 2023

Jeugdsentiment

 


Bij mijn geboorte kreeg ik, van de vroegere hospitaas van mijn vader, een geboortebekertje met bruintje beer erop.
Waar zo'n bekertje voor diende weet ik niet.
Om uit te drinken lijkt me voor zo'n kleintje niet erg handig.
Vermoedelijk alleen voor de sier?

Mijn ouders kochten er een bestekje bij.
Een schuifje, vorkje en dwarse lepel
En toen ik op mezelf ging wonen kreeg ik alles mee.
Alleen de lepel was al jaren geleden verdwenen.
M'n moeder zei toen dat ie bij Sola nog wel bij te bestellen was, maar daar maalde ik in die tijd niet zo om.

Het bleef jaren in de kast liggen.
Het bekertje kwam hier uiteindelijk in de pronkkast terecht.
Omdat ik geen kinderen heb en dus ook geen kleinkinderen zal hebben, en zo'n dwarse lepel ook nog eens onbruikbaar is voor een linkshandige, ben ik nooit meer achter de lepel aan gegaan

Zou het m'n leeftijd zijn, dat ik opeens toch het setje weer compleet wilde hebben, toen ik er op marktplaats toevallig een paar langs zag komen?
Nu ligt het bestekje niet meer ergens in een la, maar bij de beker in de pronkkast.

Wat me echter opeens op viel is dat het vorkje een ander plaatje heeft.
Zou die ook al eens zoekgeraakt zijn en vervangen?
Of heeft de lepel die er bij hoorde ook nog een ander plaatje gehad?
Ik zal het nooit weten.

4 opmerkingen:

  1. Dat bekertje en een rammelaar met bijtring heb ik ook nog, ben nog steeds van plan het op MP te zetten.
    En een lepel en vork bij het verlaten vd lagere school heb ik ook nog steeds in de bestekla en gebruik ik soms, ze zijn een beetje klein eigenlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat bestekje heb ik ook, maar dan niet bruintje, maar Roodkapje. en wel in de kleuterversie, dus met een gewoon lepeltje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb mijn Donald Duck bestekje cadeau gegeven bij de geboorte van een achternichtje.

    BeantwoordenVerwijderen